آذربایجاناخبارایران

دکتر واعظی با وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان دیدار کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران با وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان به منظور ایجاد مقدمات سفر رئیس جمهور آذربایجان به ایران دیدارکرد.

 

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل ازخبرنگاران جوان،  در این دیدار دکتر واعظی گفت: سفر رئیس جمهور آذربایجان به ایران در شرایطی انجام می شود که خوشبختانه روابط دو کشور در وضعیت مناسبی قراردارد.

واعظی اظهار کرد: امیدوارم برای گسترش روابط دو کشور همسایه و دوست به گونه ای برنامه ریزی شود که الگوی مناسبی برای کشورهای دیگر، باشیم.

وی با اشاره به کاهش بهای نفت ادامه داد: لازم است با برنامه ریزی، تمرکز بیشتری بر گسترش روابط اقتصادی میان دو کشور داشته باشیم تا مشکلات ناشی از کاهش قیمت نفت در دو کشور، کاهش یابد.

وی به مرور توافقات در سفر هیات های ایرانی و آذربایجانی، وزرا و معاونان و همچنین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور اشاره کرد و گفت: لازم است با هماهنگ کردن موضوعات مورد توافق، در زمان سفر رئیس جمهور آذربایجان، گزارشی از پیشرفت فعالیت ها، ارائه شود.

واعظی به هماهنگ کردن اسناد برای امضاء در حضور رئیس جمهور دو کشور اشاره کرد و ادامه داد: در زمینه پل آستارا، شبکه برق دو کشور انرژی، حمل و نقل، موضوعات بانکی، گمرک، خودرو، نفت و گاز، پتروشیمی، دامداری، کشاورزی، امور زنان و خانواده و بهداشت، نیازمند همکاری های دو جانبه و گسترش روابط هستیم.

وی با بیان اینکه روابط بانکی میان دو کشور کلید توسعه تجارت میان دوکشور است ، گفت: در زمینه گمرک در رابطه با پنجره واحد، پیشرفت خوبی داشته ایم.

وزیر ارتباطات ایران تصریح کرد: ساماندهی تعرفه ها به گسترش صادرات و واردات دو کشور کمک می کند.

وی با بیان اینکه گام های خوبی در زمینه تسهیل روادید برداشته شده ، افزود: در مجموع از چارچوبی که در روابط ما در بخش دولتی و خصوصی ایران و آذربایجان ایجاد شده است، رضایت دارم.

وزیر اقتصاد و صنعت آذربایجان: ملاقاتهای پی در پی میان مسوولان عالی رتبه دوکشور نشانگر سطح بالای روابط دوکشوراست

همچنین شاهین مصطفی یف در دیدار با دکتر واعظی به برنامه ریزی برای همکاری های دو جانبه برای سفر رئیس جمهوری آذربایجان به ایران اشاره کرد و گفت: در طول ۶ ماه، ۴ بار به ایران سفر کردم و رئیس جمهور دو کشور در طول ۲ سال، ۳بار به کشورهای یکدیگر سفر کرده اند و ۵۴ سفر متقابل در طول ۲ سال انجام شده است که نشانگر روابط بالای میان دو کشور است.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی دیدار با دکتر واعظی ، سفر رئیس جمهور آذربایجان و هماهنگی سفر آقای الهام علیف به تهران، در آماده کردن اسناد همکاری میان دو کشور است ادامه داد: انشاء ا… شرایطی را فراهم کنیم که اسناد دو طرف با هماهنگی و مذاکره به امضاء رسد.

مصطفی یف به اسنادی در زمینه ساخت پل آستارا ، توافق احصاء راه آهن دو کشور، دامپزشکی ، حوادث غیر مترقبه، کار و امور اجتماعی، همکاریهای بهداشتی، گمرک ، برق و حمل و نقل و… اشاره کرد و افزود: تلاش می کنیم با تشکیل کار گروه و پی گیری مذاکرات، در مورد هر سند به توافق دو جانبه برسیم.

وی با اشاره به اجرایی شدن برجام در ایران و تاثیر آن بر اقتصاد کشور، افزود: مطمناً برای اقتصاد ایران شرایط مناسبی پیش خواهد آمد که تاثیرات مثبت آن در رابطه با آذربایجان نیز، مشهود است.

این نشست های دو جانبه تا دوشنبه ادامه می یابد و دو طرف دیدگاههای خود را در زمینه توافق برای امضائ اسناد موجود، مطرح می کنند

دیدار دکتر واعظی با وزیر ارتباطات و فناوری های عالی آذربایجان/ پیشنهاد اجلاس سه جانبه ایران، آذربایجان و ترکیه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا