اخبارارمنستانایرانعمومی

دفتر حلال در ایروان ارمنستان گشایش یافت

برند حلال با هدف توسعه مبادلات اقتصادی بین تهران و ایروان به یک نهاد در ارمنستان تبدیل شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ؛دفتر حلال در ایروان پایتخت ارمنستان به دست کارایان وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان و عبدالحسین فخاری دبیرکل مؤسسه حلال جهانی در ایران گشایش یافت.

با این اقدام برند حلال با هدف توسعه مبادلات اقتصادی بین تهران و ایروان به یک نهاد در ارمنستان تبدیل شد.

مهم ترین هدف این اقدام افزایش مبادلات تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان است در عین حال فرصتی است برای معرفی و عرضه محصولات حلال در ارمنستان.

وزیر توسعه اقتصادی ارمنستان گفت: ما با گشایش دفتر حلال در ایروان امکان این را فراهم می‌کنیم تا تولیداتمان به ۵۷ کشور اسلامی صادر شود. بخش مهمی از این کالاها را شرکت‌های ایرانی ارمنی می‌توانند به طور مشترک تولید و صادر کنند.

بسیاری از شرکت‌های ارمنی درباره ویژگی‌های محصولات حلال و بازار آن آشنایی کافی ندارند بر این اساس به نظر می‌رسد قدم بعدی اطلاع رسانی مناسب در این ارتباط به آنهاست، به این منظور دفتر حلال تصمیم دارد بزودی سمینارها و همایش‌هایی را در ایروان برگزار کند.

با گشایش دفتر حلال در ایروان؛ امکانات بیشتری برای توسعه اقتصادی بین ایران و ارمنستان ایجاد می‌شود و شرکت های ایرانی ارمنی می‌توانند با سهولت بیشتری تولیداتشان را به کشورهای اسلامی و همچنان کشورهایی مانند روسیه و گرجستان صادر کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا