آذربایجاناخبار

کارشناس آذری؛ آمریکا و عربستان سعودی علل اصلی تشکیل تروریسم هستند

با توجه به اطلاعات منتشر شده در روزنامه فایننشال تایمز بریتانیا ، حکومت عربستان سعودی به وزیر امور خارجه آمریکا جان کری گفته است که آنها گروه تروریستی داعش را ایجاد نموده اند و سازمان اطلاعات مرکزی نیز از این امر اطلاع داشته است.نویسنده سابق کنگره آمریکا ارنست پال می گوید آغاز بحران سوریه را ابتدا عربستان سعودی ، پنتاگون و سازمان سیا برای سرنگونی بشار اسد طراحی نموده اند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل ازDeyerler.org ،زرتشت علیزاده  تحلیلگر سیاسی در این زمینه گفت: این مسئله موضوع جدیدی نیست، این یک واقیعت آشکار است که همه از آن واقفند، با اینکه همه می دانند این اتفاقات از سوی چه کسانی رخ داده ولی آنها می خواهند چنین القاء کنند که یک اتفاق جدیدی رخ داده است و آنان از آن هیچ خبری نداشته و ندارند.بعنوان مثال در کشور برای همه آشکار است که، فساد در کشور منبع خاصی ندارد در وزارتخانه های دولتی هیچ گونه نظارتی بر فساد صورت نمی گیرد. در این شرایط افرادی هستند که می گویند الدار محموداف رشوه گرفته است ، مگر این امرهم اکنون بر همه آشکار شده است این موضوع را همگی سالیان متمادی بود که می دانستند. با توجه به موارد امروز لازم بود که الدار محموداف از کار برکنار گردد.
در این راستا یک موضوع روشن و واضح است که گروه تروریستی داعش و القاعده زاده تفکر آمریکا است، تمام این تشکیلات تروریستی و هم چنین حمایت های صورت گرفته توسط برخی کشورها بدستور آمریکا صورت می گیرد. اما به مرور عده ای لازم می دانند که این مسایل را تبدیل به اخبار نمایند و در این موضوع مذاکرات را صورت می دهند . اگر بیاییم به اصل موضوع و پیدایش آن توجه کنیم می دانیم که عربستان سعودی و آمریکا از کشورهای هستند که این گروه ها را تشکیل و از آنان حمایت می کنند که این مسئله نیز بر هیچ کس پوشیده نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا