اخبارترکیه

اعتراض جعفریان ایغدیر در نماز جمعه این شهر

جعفریان شهر ایغدیر با شرکت پر شور در نماز جمعه این هفته شهر مردم کشور و مفتیان را از سخنان تفرقه افکنانه بر حزر داشتند. اظهارات اخیر “جنید کولاز”، مفتی شهر ایغدیر بر علیه علمای جعفری سبب ناراحتی آذربایجانی ها و علمای اهلی بیت ترکیه گردیده است.

جعفری مذهبان شهر ایغدیر در نماز جمعه این هفته این شهر شرکت کردند و سخنان این مفتی تفرقه افکن را محکوم کردند.

جنید کولاز اخیر در سخنانی گفته بود: علمای جعفری نمی توانند قرآن بخوانند و آنها بدعت گذار و خرافه گو هستند.

احسان اوزکس، نماینده پارلمان ترکیه نیز در جلسه مجلس ملی این کشور گفت: این سخنان که سبب ایجاد تفرقه و چند دستگی در بین مردم کشور می شود سبب ناراحتی ملت ترکیه گردیده است؛ باید در مورد این مفتی تصمیم قاطعی اتخاذ گردد.

مهدی آق سو، عالم اهل بیت نیز ضمن اعتراض به این سخنان مفتی شهر ایغدیر وی را به مناظره دعوت کرده و گفته است تا برکناری وی از کارش به اعتراضات خود ادامه خواهد داد.

در نماز جمعه اخیر شهر ایغدیر صلاح الدین اوزگوندوز، از رهبران جعفریان ترکیه با اشاره به سخنان تفرقه افکنانه مفتی شهر گفت: آغاز تحقیقات در مورد این مفتی اقدامی مثبت است ولی او باید ابتدا از کارش برکنار شود و سپس تحقیق و بازجویی در مورد وی انجام گردد.

گفتنی است این مفتی جنجالی در سخنان خود که بوی تفرقه افکنی های غربی می دهد آذربایجانی ها و کرد های ترکیه را جدایی طلب و تروریست خوانده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا