آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

دستیار ارشد رییس جمهوری آذربایجان: درصورت تامین نشدن خواسته های باکو، جنگ در قره باغ اجتناب ناپذیر است

علی حسن اف، دستیار ارشد رییس جمهوی آذربایجان تهدید کرد در صورت احیاء نشدن تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان، از سرگیری جنگ قره باغ اجتناب ناپذیر است.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، علی حسن اف در موضع گیری درخصوص سفر روسای گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا به باکو گفت : « موضع جمهوری آذربایجان درباره مناقشه قره باغ روشن است و به روسای گروه مینسک، شورای امنیت سازمان ملل، شورای اروپا ، سازمان امنیت و همکاری اروپا و کل جامعه جهانی اعلام شده است.»
علی حسن اف تاکید کرد : « اراضی جمهوری آذربایجان باید بازگردانده شوند و تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان احیاء شود، آوارگان به منازل خود بازگردند و برای حل مناقشه ، باید به اصول حقوق بین المللی عمل شود. در غیر این صورت، جنگ اجتناب ناپذیر است.»
دستیار ارشد رییس جمهوری آذربایجان در عین حال افزود : « این سفر روسای گروه مینسک نیز به بررسی مجدد مواضع و پیشرفت به سوی حل مساله با روشن تر شدن مواضع خدمت می کند. باور داریم که هر دیداری در هرچارچوبی، به یافتن مواضع مشترک خدمت می کند و دیر یا زود این مواضع یافته خواهند شد. در غیر این صورت، جنگ و آزاد شدن قره باغ کوهستانی و سایر اراضی اشغال شده توسط ارتش جمهوری آذربایجان اجتناب ناپذیر است.»
علی حسن اف درباره درگیری های روزهای اخیر در اطراف قره باغ نیز گفت : « ارمنستان بطور مداوم و بخصوص در برهه هایی که گفتگوهای بین المللی درباره مساله قره باغ افزایش می یابد و بر تلاش های جهانی برای خارج کردن این مساله از وضع موجود افزوده می شود، اقدامات خرابکارانه ای انجام می دهد و برای تشدید رویارویی در جبهه تلاش می کند تا هم مواضع ضدآذربایجانی را در صحنه بین المللی تقویت کند و هم نارضایتی اهالی ارمنستان از حاکمیت این کشور را پنهان سازد. به همین علت ، ما اکنون نیز رویدادهای اخیر در جبهه ها را نیز همانند وقایع قبلی، ناشی از موضع غیرسازنده حاکمیت ارمنستان ارزیابی می کنیم.»

منبع:مدرن.آذ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا