آذربایجاناخبارعمومی

دستگیری معترضان در باکو

همزمان با افزایش فشارهای سازمان های غربی برای آزادی میهمان حسین اف، روزنامه نگار منتقد زندانی در جمهوری آذربایجان، نیروهای پلیس باکو از تجمع درخواست کنندگان آزادی این روزنامه نگار و سایر زندانیان سیاسی در باکو جلوگیری و تعدادی از تجمع کنندگان را دستگیر کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی میدان تی وی ، تعدادی از اعضای مجمع پارلمانی شورای اروپا، سازمان دیده بان حقوق بشر و هیات تحریریه روزنامه واشنگتن پست از دولت جمهوری آذربایجان خواستند این روزنامه نگار ۲۶ ساله را از زندان آزاد کند.

مهیمان حسین اف از ۱۳ روز پیش در اعتراض به آغاز روند قضایی افزایش مدت محکومیتش در زندان ، اعتصاب غذا کرده است.

«موسسه آزادی و امنیت خبرنگاران» در جمهوری آذربایجان که قبلا میهمان حسین اف، مدیریت آن را به عهده داشت، اعلام کرد اتهاماتی که منجر به افزایش مدت محکومیت زندان مهیمان می شود ، ساختگی است.

این موسسه از دولت انگلیس خواست باکو را برای ارایه خدمات درمانی به میهمان حسین اف در زندان تحت فشار قرار دهد و معاملات راهبردی و دیدارهای سطح بالا با مقامات جمهوری آذربایجان را لغو کند.

مقامات زندان جمهوری آذربایجان اخبار مربوط به اعتصاب غذای میهمان حسین اف را رد کرده اند.

میهمان صادق اف ، رییس روابط عمومی زندان محل نگهداری میهمان حسین اف به رادیو آزادی گفت :« تا جایی که من اطلاع دارم میهمان حسین اف آب و غذا دریافت می کند. آن شخص گرسنه نیست.»

میهمان حسین اف در ژانویه ۲۰۱۷ به اتهام خودداری از اجرای فرمان پلیس و بدرفتاری و خشونت، به دو سال زندان محکوم شد.  این روزنامه نگار که اتهام وارد شده به خود را غیرواقعی و علت دستگیری اش را سیاسی می داند، عکس ها و فیلم هایی از خانه های ویلایی را که ادعا کرده بود به مقامات دولتی و نمایندگان مجلس جمهوری آذربایجان تعلق دارند، در اینترنت منتشر کرده بود.

میهمان حسین اف در اواخر ماه دسامبر گذشته، دو ماه مانده به زمان پایان محکومیت دو ساله اش، مجددا به « مقاومت در مقابل نماینده قانون و زیان رساندن به سلامت وی» متهم شد که در صورت تایید این اتهام در دادگاه ، هفت سال به دوره محکومیت زندان او اضافه خواهد شد.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا