آذربایجاناخبارعمومیویژه

دستگیری گسترده عزاداران حسینی شهر گنجه جمهوری آذربایجان پس از مراسم عاشورا

پس از مراسم باشکوه حسینی در اقصی نقاط جمهوری آذربایجان بلاخص شهر گنجه،پلیس این شهر با دستگیری بیش از ۳۰ تن از عزداران،آنها را تحت شکنجه قرار داده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آزادلیق.اینفو،در تاریخ ۳۰ سپتامبر به دستور فرماندار گنجه درب مساجد در این بسته و از برگزاری آیین عزاداری سرور سالار شهیدان امام حسین(ع)جلوگیری گردیده بود.بنابراین مردم این شهر و اطراف به امامزاده پناه آورده و به عزاداری می پرداختند که بر این اساس در اثر عدم اجازه به بخشی از مردم به داخل امامزاده از سوی پلیس، درگیری میان آنها پیش آمده و به دنبال آنها نیروی بیشتری از سوی پلیس به منطقه فراخوانده شده و با مردم ناراضی در محل برخورد نموده اند.

براساس منابع محلی براساس این تحرکات پیش آمده نیروهای امنیتی و پلیس مجبور شدند در تاریخ ۱ اکتبر که برابر با روز عاشورا بود درب امامزاده را باز  نگه دارند تا مردم بتوانند به عزاداری بپردازند اما بلافاصله پس از پایان مراسم عاشورای حسینی دستگیرهای شروع و پس از بازبینی دوربین های نصب شده در امامزاده افراد معترض از سوی پلیس دستگیر و سپس به اداره پلیس منتقل و مورد شکنجه قرار گرفته اند.

این گزارش می افزاید دستگیری ها هنوز نیز با هجوم پلیس به منازل معترضین ادامه داشته و آمار دقیقی از دستگیرشده گان در دست وجود ندارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا