آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

علی اف: طی چند ماه می‌توانیم توافق صلح را نهایی کرده و امضا کنیم

رئیس جمهور آذربایجان در مصاحبه ای از امکان رسیدن به توافق صلح نهایی با ارمنستان و امضای آن طی چند ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «الهام علی‌اف» رئیس جمهور آذربایجان روز شنبه در مصاحبه با یک روزنامه ایتالیایی درباره مذاکرات صلح با ارمنستان صحبت کرد.

علی اف گفت: «در منطقه ما اوضاع به سوی صلح در حال پیشروی است. من از بروکسل به ایتالیا آمده‌ ام جایی که مذاکرات سه‌ جانبه‌ ای با رئیس شورای اروپا و نخست وزیر ارمنستان داشتم و ما توافق کردیم که طی یک ماه، وزیران خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان، مذاکرات عملی برای توافق صلح را آغاز کنند».

رئیس جمهور آذربایجان افزود: «این پیشنهاد ما پس از پایان جنگ دوم قره‌باغ بوده و گفته‌ ایم که ما نیازمند صلح هستیم. ما نیازمند توافق صلح بوده و دو سال طول کشید که ارمنستان با این موضوع موافقت کند».

الهام علی اف ادامه داد: «من فکر می‌کنم این یکی از مهمترین نتایج باشد. البته این موضوع به میزان زیادی به این بستگی دارد که این گفتگو‌های صلح چگونه به پیش برود و جدول زمان‌بندی چگونه باشد و موضوع مذاکرات چه باشد».

وی گفت: «من فکر می‌کنم که طی چند ماه می‌توانیم توافق صلح را نهایی کرده و امضا کنیم. فکر می‌کنم در صورتی که طرف ارمنستانی نیز تمایل مشابهی داشته باشد، این موضوعی واقع‌گرایانه به شمار می‌آید، چون ما پنج اصل اساسی را مطرح کرده‌ ایم که توافق صلح باید بر اساس آن باشد و ارمنستان نیز آن‌ها را پذیرفته است».

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا