آذربایجاناخبارعمومی

در حاشیه نشست سالانه «ایپک» AIPAC؛نشست بررسی روابط باکو – تل آویو با عنوان « شرکای جدید: اسراییل و منطقه قفقاز»

این سمینار با مدیریت مارک لوی ، مدیر اجرایی «کمیته ملی حمایت از یهودیان اوراسیا» برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری رسمی آذرتاج جمهوری آذربایجان، الین سلیمانف، سفیر جمهوری آذربایجان در واشنگتن، در سمیناری در حاشیه نشست سالانه «ایپک» AIPAC  برای بررسی روابط باکو – تل آویو با عنوان « شرکای جدید: اسراییل و منطقه قفقاز» تاکید کرد سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به باکو در دسامبر گذشته، به گسترش همه جانبه مناسبات دوطرف منجر خواهد شد.

بر اساس این گزارش ، الین سلیمانف، سفیر جمهوری آذربایجان در واشنگتن روز 26 مارس در سمیناری در حاشیه نشست سالانه آیپک، با عنوان «شرکای جدید: اسراییل و منطقه قفقاز» برای بررسی همکاری های اسراییل و (جمهوری) آذربایجان سخنرانی کرد.

سفیر جمهوری آذربایجان در واشنگتن که  چند سال است برای سخنرانی در همایش های سیاسی ایپک دعوت می شود، به عنوان سخنران اصلی در این همایش حضور داشت.

الین سلیمانف گفت : «مقامات دولتی عالی رتبه اسراییل همواره به (جمهوری) آذربایجان سفر می کنند که یکی از این قبیل سفرها در ماه دسامبر سال گذشته با سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل به باکو محقق شد. این قبیل سفرها ، به تحکیم هرچه بیشتر روابط دو کشور در بخش های سیاسی ، اقتصادی و انسانی منجر خواهد شد.»

در این سمینار که با مدیریت مارک لوی ، مدیر اجرایی «کمیته ملی حمایت از یهودیان اوراسیا» برگزار شد، برندا شافر ، محقق دانشگاه جرج تاون و استاد دانشگاه حیفا و سوانته کورنل ، مدیر «برنامه تحقیقات راه ابریشم» «موسسه قفقاز و آسیای مرکزی دانشگاه جان هاپکینز» سخنرانی کردند.

آذرتاج افزود : « لازم به یادآوری است که گرچه در همایش های ایپک که از سازمان های بسیار متنفذ در آمریکاست، اساسا روابط آمریکا و اسراییل بررسی می شود، برگزاری نشستی درباره نقش (جمهوری) آذربایجان در دنیا ، به یک سنت در این همایش تبدیل شده است و از افزایش اهمیت استراتژیک این کشور خبر می دهد. »

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا