آذربایجاناخبار

درخواست 5 سال محرومیت از آزادی برای زندانی حجاب در جمهوری آذربایجان

به پرونده ی جنایی ناهید قهرمان اف دادگاه رایون نریمان اف رسیدگی می کند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، 

امروز نشست نوبتی، رسیدگی به پرونده ناهید قهرمان اف زندانی حجاب آذربایجان، در دادگاه رایون نریمان اف باکو برگزار شد. دادستان دولت، خواستار 5 سال محرومیت از آزادی برای این زندانی حجاب شد. قاضی نیز نشست بعدی را برای دوشنبه 21 اکتبر ساعت 11:00 تعیین کرد، انتظار میرود در اجلاس آتی دادگاه، حکم مجازات ناهید قهرمان اف قرائت گردد.

لازم به یادآوری است ناهید قهرمان اف، در تجمع 5 اکتبر 2012 (تجمع آزادی حجاب 3) در مقابل وزارت تحصیل آذربایجان بازداشت شد. وی بر اساس مواد اتهامی 315.2 (مقاومت در مقابل نماینده حاکمیت و یا اعمال زور بر علیه آن) و ماده 233 (بر هم زدن نظم و امنیت عمومی جامعه و حضور یا ترتیب دادن اینگونه اقدامات) بیش از یکسال است که در بازداشت به سر می برد، در تجمع 5 اکتبر 2012 ، 35 جوان فعال دینی بازداشت شدند.

همچنین لازم به توضیح است که در موقع دستگیری ناهید قهرمان اف، از وی 17 هزار دلار ضبط شده بود که در مراحل بازجویی ها مشخص گردید وی پیش از حضور در تجمع، ملک(زمین) پدری خود را فروخته بود و لذا مورد حاشیه ای برایش ایجاد نشد ولی تاکنون همان مبلغ به خانواده ی وی بازگردانده نشده است.

ملاحظه:

لازم به ذکر است طبق روال قبلی صدور حکم برای دینداران بازداشت شده، پیش بینی می شود قاضی پرونده ناهید قهرمان اف، درخواست دادستان دولت را برآورده کرده و یا با کاستن جزئی از آن، حکم 4 سال محرومیت از آزادی صادر کند.

به دلیل نبود سیستم قضایی مستقل در آذربایجان و با عنایت به اینکه تمامی دادگاهها سفارشی کار می کنند و حکم بازداشت و میزان مدت حبس اسلامگرایان، مستقیماً از نهادهایی همچون نهاد ریاست جمهوری تعیین و ابلاغ می گردد و متاسفانه تاکنون این روال حاکم بوده است که قضات دادگاهها، خواسته های دادستان دولت را تامین کرده و یا بعضاً با تغییر مختصری، احکام مشابهی را صادر می کردند و بعید است این بار تفاوت اساسی رخ بدهد.

 انتهای پیام 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا