آذربایجاناخبارایران

نقش رسانه ها در مناسبات دو کشور ارزشمند است

همزمان با روز خبرنگار، سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان از نقش سازنده رسانه های ایران و جمهوری آذربایجان در تقویت مناسبات دو کشور تشکر و قدردانی کرد.

  به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،محسن پاک آیین در یک گفتگوی خبری ضمن گرامیداشت روز خبرنگار و تکریم از دیپلمات ها و خبرنگار شهید در 17 مرداد سال 1377 در مزارشریف افغانستان، گفت: امروز در عرصه دیپلماسی عمومی نقش مهم رسانه ها را نمی توان نادیده گرفت و فعالیت مؤثر رسانه های ایران و جمهوری آذربایجان نیز نقش مهمی در تقویت تعاملات دو کشور از طریق اطلاع رسانی صحیح از تحولات و جلوگیری از سوء استفاده خبری نیروهای ثالث داشته است.

پاک آیین حضور فعال نمایندگی صداوسیما و همچنین خبرنگاران استانی صدا وسیما و دیگر رسانه ها در استان های همجوار با جمهوری آذربایجان را موجب کاهش سوء تفاهمات و هموار کردن راه برای گسترش مناسبات ای تهران و باکو دانست و گفت : خبرنگار همواره پیام آور صلح و دوستی می تواند باشد.

محسن پاک آیین با اشاره به تولید برنامه های مختلف فرهنگی نمایندگی صدا و سیما در باکو ، این اقدامات در جهت تقویت پیوند و اشتراکات ایران و جمهوری آذربایجان دانست و افزود: نمایندگی صداوسیما در جمهوری آذربایجان با برنامه های تأثیرگذار خود پشتوانه محکمی برای تحکیم مناسبات برادرانه دو کشور است.

وی همچنین با ابراز خرسندی از رویکرد مثبت شبکه آذری سحر در دوره مدیریت جدید و شبانه روزی شدن برنامه های این شبکه و تولید برنامه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، ابراز امیدواری کرد که با ادامه این رویکرد ، نقش این شبکه در توسعه تعاملات رسانه ای میان دو کشور برجسته گردد.

پاک آیین با اشاره به وجود نمایندگی خبرگزاری های آذرتاج، ترند و شبکه تلویزیونی آینس در ایران، از صدور مجوز برای فعالیت نمایندگی خبرگزاری آپا در تهران خبر داد و گفت : حمایت ایران از فعالیت رسانه های کشورهای دوست، به معنای احترام به حقوق رسانه ها و اعتقاد به همکاری فعال رسانه ای با کشورهای همسایه می باشد.

سفیر ایران تبادل اطلاعات و اخبار میان خبرگزاری های رسمی ایران و جمهوری آذربایجان را در تقویت مناسبات همه جانبه دو کشور تأثیرگذار دانست و گفت : اهمیت رسانه های معتبر و قوی در عرصه های اطلاع رسانی درجهان بیش از قدرت نظامی است و اگر رسانه ها در خدمت صلح باشند ، قطعا در جهان جنگی به وقوع نخواهد پیوست.

هفتم مرداد سال 1377 یادآور حماسه شهادت دیپلمات ها و خبرنگار ایرانی در مزارشریف افغانستان است، اتفاقی که به پاس گرامیداشت شهدای خبرنگار در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا