آذربایجاناخبارترکیه

در پی نارضایتی دانشجویان ترک؛ نام دانشگاه قفقاز تغییر می‌یابد

با توجه به نارضایتی های مطرح شده از سوی دانشجویان ترکیه‌ای، تغییر نام دانشگاه قفقاز در آینده‌ای نزدیک دور از انتظار نیست.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، هاوار محمداف رئیس دانشگاه قفقاز طی اظهاراتی به خبرگزاری آپا، از تغییر نام این دانشگاه در هفته‌‌های آتی خبر داده است.
وی ابراز داشته است: امروز با توجه به نام این دانشگاه با مشکلات زیادی از سوی دانشگاه‌‌های ترکیه مواجه هستیم.
طبق گفته محمد اف، دانشجویان مخالف درخواست‌‌های کثیری در خصوص تغییر نام این دانشگاه به ریاست ارسال می‌‌کنند.
وی با اشاره به عدم قبولی دانشجویان این دانشگاه در دانشگاه های ترکیه اذعان داشته است: این نارضایتی‌‌ها را به سمع و نظر نهادها و سازمان های مربوطه در آذربایجان و ترکیه رسانده‌‌ایم. چرا که با اخراج 3 دانشجوی ترک از این مرکز، این سه نفر با مراجعه به دانشگاه‌‌های ترکیه جهت ادامه تحصیل پدیرفته نشده، و آنها باالاجبار برای ادامه تحصیل‌شان به آذربایجان بازگشته‌‌اند.
وی افزوده است: در حال حاضر 95 دانشجوی ترک در این دانشگاه در حال تحصیل هستند که دریک ماه اخیر اولیای اکثر این دانشجویان از مسائل پیش آمده ابراز نگرانی می‌کنند.
محمداف با بیان اینکه پروسه تبادل دانشجویان و کادر آموزشی و همچنین تعیین بورس های تحصیلی بین دانشگاه قفقاز و دانشگاه های ترکیه متوقف شده، تصریح کرده است: اکنون برخی از قراردادها نیز فسخ شده است و من نیز گزارشاتی از نگرانی های مربوطه به این وضعیت کنونی را به ارگان ها و نهادهای مربوطه ارسال کرده‌‌‌ام.
وی تاکید کرده است: امیدوارم تغییر نام این دانشگاه راهی برای حل این معضل تحصیلی دانشجویان باشد و حتی مدارک تحصیلی آنها نیز مورد تأیید قرار بگیرد. البته این تغییر نام برای پیشرفت و توسعه دانشگاه قفقاز نیز امری لازم و ضروری است؛ لیکن فعلا در خصوص نام جدید دانشگاه نمی توان چیزی گفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا