آذربایجاناخباراردبیل

دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان اردبیل: الهام علی اف در سیاست خارجی خود تجدید نظر کند

دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: سناریوی نزدیک شدن تکفیر به پانترکیست زائیده سیا و موساد بوده و علی اف مراقب باشد.

امیدعلی رعنایی دبیر جمعیت رهپویان استان اردبیل  در نشست خبری خود بر جریان سازی مثبت و ایجاد نشاط و شور در جامعه تاکید و اظهار داشت: جمعیت رهپویان جریان فکری ولایی با خط مشی اعتدال، اعتقاد عملی به نقش مردم در اداره امور کشور، ارتقای تعالی معنوی جامعه و مردم، توجه به منویات رهبری مبنی بر مبارزه با فقر، فساد، تبعیض و برقراری آزاد اندیشی، قانون‌مداری، ایجاد کرسی آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، نهضت علمی و فن آوری مد نظر رهبری را دنبال می کند.
وی مسیر رهبری را در امتداد مسیر امام راحل عنوان و جمعیت رهپویان را رهور این مسیر معرفی کرد.

استاد علوم سیاسی دانشگاه اردبیل گفت: مسئولین آقا بالاسر مردم نیستند و باید به مطالبات حقیقی مردم لبیک بگویند؛ امروز بهترین و مهمترین سرمایه کشور نیروهای ارزشی دلسوز و خدوم بوده و باید دولت و مجلس به ان توجه کنند.

وی با تاکید بر تحول گرایی و نو خواهی حزب رهپویان گفت: 7 اصل مورد تاکید رهبری مبنی بر اعتقاد به اسلام ناب و مبارزه با اسلام آمریکایی و آخوندهای درباری، تکیه بر قدرت الهی و باور به وعده او، ایستادگی مقابل استکبار حمایت از محرومان جامعه، مخالفت صریح و آشکار با قلدر بازی استکبار، حمایت از مستضعفین، عدم سلطه پذیری، مخالفت با تفرقه را بر خود فرض می داند.

موضع انتخاباتی جمعیت رهپویان
دبیر جمعیت حزب رهپویان با تاکید بر نقش سازنده احزاب در جامعه گفت: جریان اصولگرایی جریانی مبارک و توجه به آرمان های اصیل انقلاب بوده و به دنبال تشکیل مجلس قدرتمند برای تحقق ارمانهای نظام و حاکم شدن افراد توانمند شایسته و صادق در مجلس است.
امید علی رعنایی تصریح کرد: جریان اصولگرایی فردی و منتسب به فرد خاصی نبوده بلکه این یک گفتمان آرمان گرایی عجین شده با آموزه های دینی و مکتبی و نیز بازگشت به آرمان الهی است و متعلق به فرد شخص و یا گروه خاص نیست.

 

وی تصریح کرد: دشمنان چشم طمع به مجلس خبرگان و شورای اسلامی دوخته اند، بنابراین رهپویان با تعامل تمامی اقشار و آحاد جامعه از جمله دانشگاهها اصناف، بازاریان، شخصیت ها عضو گیری گسترده داشته و محدودیتی در این زمینه ندارد و در آستانه انتخابات دهم مجلس شورای السامی و انتخابات آتی خبرگان رهبری امیدواریم بتوانیم لیست واحد و مشترکی با اصولگرایان ارائه دهیم.

رعنایی دراین باره گفت: در حال رایزنی با اصولگرایان هستیم و در صورت توافق به شکل ید واحده در انتخابات مجلس و خبرگان حضور خواهیم داشت و در این راستا وامدار هیچ کانون و اشخاص ثروتی نبوده و نخواهیم بود.

این فعال سیاسی تصریح کرد: در مقابل اصولگرایی جریانی قصد انداختن ما به دامن غرب را داشت،با توجه به  عدم تامین انتظارات و مطالبات مردم  در دولت اعتدال و امید می رود چهره های اصولگرایی بر سر کار بیاید.

جشن یا ماتم هسته ای کدام؟
رعنایی در پاسخ به سؤال خبرنگار آذرسلام مبنی بر جشن یا ماتم هسته های کدام؟اظهار داشت: هنوز اتفاق خاصی نیفتاده و توافق اخیر به معنی پایان کار نیست این درحالیست که فکت شیت منتشره آمریکایی ادعای موفقیت آنها در این مذاکره بوده بنابراین فعلاً نه جشن و نه ماتم هسته ای صلاح نیست.

وی گفت: برای ارزیابی ها باید سراغ رعایت و یا عدم رعایت خطوط قرمز مد نظر رهبری رفت که از آن جمله عدم اجازه به ورد بازرسان آژانس برای بازرسی غیر متعارف بوده ولی در توافق دیده می شود که با آن به طریقی موافقت شده و در کل باید مراحل قانونی و کلی باقی مانده طی شود.

دبیر جمعیت رهپویان استان اردبیل در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار آذرسلام  مبنی بر نزدیک‌شدن تکفیری ها با پانترکسیت آذربایجان و ترکیه اظهار داشت: داعش ساخت دست موساد و سیا بوده و در راستای تخریب اسلام حقیقی ساخته شده اند زیرا گروه های تکفیری قبلی امثال القائده و طالبان وغیره ناموفق بودند بنابراین داعش و آمثال آن تولید شد؛ هرچند این گروه تروریستی نیز به شکست و زوال نزدیکتر شده و عدم سقوط سوریه، عراق، یمن و غیره گواه بی خاصیت بودن آن است.

رعنایی ادامه داد: هدف بعدی در تشکیل این جریان ها ایجاد تفرقه و نزاع بین دول اسلامی بوده و نیز قصد سوق دادن تکفیر به همسایگان ایران از جمله آذربایجادن است، در حالی که مردم شیعی جمهوری آذربایجان پیشینه طولانی و مشترک در تاریخ، فرهنگ، آداب، مذهب و رسوم با ایرانیان داشته و منفک شده از خاک ایران هستند و هیچ وقت اجازه نفوذ این جریان را نخواهند داد.

فعال سیاسی استان اردبیل تاکید کرد: از الهام علی اف نیز انتظار می رود نسبت به اتخاذ این سیاست تجدید نظرکند زیرا سالیان سال است که یک منطقه کوچک قره باغ را به واسطه گری آمریکا و اسرائیل نتوانسته حل و فصل کند و امیدی به تدبیر خیر خواهانه آنها نیست بنابراین اجازه دخالت آنها را در امور سیاسی کشور ندهد.

امید علی رعنایی دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در پایان تصریح کرد: این از جمله سناریوهای خطرناک موساد و سیا در باکو بوده ولی قطعاً باز هم شکست خواهد خورد.

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا