اخبارترکیهروسیه

دیدار رئیس سازمان امور دینی ترکیه از مسجد مرکزی شهر مسکو

رئیس سازمان امور دینی ترکیه در پی دیدار با همتای روسی خود در مسجد مرکزی مسکو اظهار داشت که همکاری‌های‌ دو جانبه میان نهادهای دینی برای برقراری صلح و تقویت فرهنگ تعامل و همزیستی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، محمد گورمز، رئیس سازمان امور دینی ترکیه طی سخنانی در پی دیدار امروز خود با راویل عین الدین، رئیس شورای مفتیان و رئیس اداره امور دینی مسلمانان فدراسیون روسیه در مسجد مرکزی شهر مسکو اظهار داشت: همکاری‌های‌ دو جانبه میان نهادهای دینی دو کشور برای برقراری صلح و تقویت فرهنگ تعامل و همزیستی در میان مسلمان جهان به ویژه ترکیه و روسیه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی همچنین افزود: وحدت و روابط حسنه مسلمانان دو کشور نه تنها به نفع این دو کشور بلکه به نفع مردم منطقه است.

او ضمن ارزیابی دوره دشوار در روابط میان ترکیه و روسیه، گفت: وقتی که روابط میان دو کشور به تیره‌گی می گراید نه تنها به مناسبات اقتصادی، تجاری و سیاسی دو کشور آسیب وارد می شود، بلکه روابط مسلمانان دو کشور که دارای یک دین و فرهنگ هستند، نیز متضرر می شود.

رئیس سازمان امور دینی ترکیه در پایان ضمن اشاره به فرهنگ تعامل و همزیستی میان پیروان ادیان در روسیه و اسلام‌هراسی در غرب تصریح کرد: روابط حسنه پیروان ادیان در روسیه باید الگوی غرب قرار گیرد.

رئیس سازمان امور دینی ترکیه قرار است فردا در افتتاحیه مسجد مرکزی شهر کاسترومای روسیه شرکت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا