آذربایجاناخبارعمومی

رییس اتحادیه نویسندگان«قلم»جمهوری آذربایجان:موضعی که رسانه های آذربایجان درباره موضوع قدس پیش گرفته اند مایه آبروریزی است

قربان جبراییل، شاعر و رییس اتحادیه نویسندگان «قلم» جمهوری آذربایجان گفت : «وضع رسانه های ما ( جمهوری آذربایجان) درباره قدس ، مایه آبروریزی است. »

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از « مدراتور» ، قربان جبراییل گفت : « می ترسم فردا ترامپ یا دیگری، شهر شوشا را پایتخت « بچه ارمنی ها»اعلام کند و برخی از همکاران ما هم که شیفته « چوب رهبر ارکستر» هستند، اطمینان می یابند که « تصمیم آمریکا و اسراییل درست است».
رییس اتحادیه نویسندگان «قلم» جمهوری آذربایجان گفت : « متاسفانه، موضعی که بسیاری از رسانه های کشور در این باره اتخاذ کرده اند، مایه رسوایی است. برخی رسانه ها نه تنها به این مساله اعتراض نمی کنند، بلکه حتی درباره اینکه سخنان رییس جمهوری آذربایجان در اجلاس استانبول بر روابط جمهوری آذربایجان – اسراییل سایه خواهد افکند، اظهار نگرانی می کنند.»
قربان جبراییل افزود : « خیلی از روزنامه ها و سایت ها ، تا زمان آغاز این تحولات ، حتی از نوشتن کلمه قدس خودداری می کردند. آنها بجای قدس ، اورشلیم می نوشتند. متاسفم که مطبوعات ما درباره مساله ای به این مهمی و سرنوشت سازی، توجه و تعصب لازم را نشان نمی دهند. در کشورما ، گروهی از رسانه ها هستند که بطور دائم ترک گرا بودن خود و وفاداری به آن را بیان و تاکید می کنند که اگر لازم باشد، از جان دادن برای ترک ها و جهان ترک دریغ نمی کنند. اکنون درباره مساله قدس، اردوغان، رییس جمهوری ترکیه نیز یکی از رهبرانی است که در کنار حق قرار گرفته است. معدود کشورهایی وجود دارند که درباره قدس قاطعیت نشان می هند که یکی از آنها هم ایران و دیگری هم ترکیه است. اما، رسانه هایی که خود را ترک گرا می نامند، در مساله قدس که مساله شرف مسلمانان است ، حتی از حمایت از موضع اردوغان نیز خودداری می کنند. بنابراین می توان گفت که ترک گرایی آنها تا حدی است که به منافع سیری ناپذیر و اشتهای حریص اسراییل برنخورد. البته، من تمامی مطبوعات را در نظر نمی گیرم و از کسانی که در این موارد سرنوشت ساز ، اصول گرایی از خود نشان می دهند، تشکر می کنم. در همین حال، می ترسم فردا ترامپ یا دیگری، شهر شوشا را پایتخت « بچه ارمنی ها» اعلام کند و برخی از همکاران ما هم که شیفته « چوب رهبر ارکستر» هستند، اطمینان می یابند که « تصمیم آمریکا و اسراییل درست است».
قربان جبراییل گفت : «در مساله قدس، صحبت فلسطین و یاسرعرفات مطرح نیست که انفعال و سکوت خود را توجیه کنیم. در اینجا، مساله اصلی، هویت مسلمانی ماست. قدس قبله اول مسلمانان است. در قدس مسجدی قرار دارد که پیامبرمان از آنجا به معراج رفت. قدس نماد مبارزه در راه حق است. ما همواره این حقیقت را گفته ایم که تجاوز به قره باغ، ادامه اشغال قدس است. اگر رسانه ها نمی خواهند در این موارد نیز صدای خود را بلند کنند، فقط می توان دراین باره تاسف خورد. »

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا