آذربایجاناخبار

فراخوان حزب بلوک وطن جمهوری آذربایجان جهت حفظ وحدت و یکپارچگی خود در برابر دشمن

روز گذشته جلسه عمومی بلوک سیاسی وطن برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، مائیس گلعلی اف دبیراجرای بلوک وطن طی سخنانی در خصوص آخرین وضعیت کشور و جهان به موضوع اخیر افزایش درگیری ها در مناطق جبهه پرداخته و در خصوص مناقشه قره باغ ، کنوانسیون های بین المللی و همچنین نقض آتش بس از سوی ارمنی ها صحبت کرد.

عاکف حیدرلی معاون سیاسی حزب اسلام آذربایجان در سخنان خود نقض آتش بس از سوی ارمنستان را اقدامی غیرسازنده در جهت حل مناقشه دانست و ضرورت دقت تشکلهای بین المللی به آن شد. ایشان همچنین ضمن درخواست برای اعلام فرمان بسیج عمومی،آن را گامی ضروری در جهت دادن جواب لایق به دشمن عنوان کرد و تاکید داشت که نباید با دشمن مدارا کرد.

سایر حاضران و سخنرانان مجلس نیز حضور رئیس جمهور و وزیردفاع در خطوط مقدم را لایق تقدیر و تشکر دانسته و آن را اقدامی مناسب در جهت افزایش روحیه سربازان عنوان کردند. سخنرانان این جلسه همچنین استفاده ارتش آذربایجان از این فرصت بدست آمده در جهت پیشروی به سمت دشمن نیز امری هدفمند عنوان کردند. در این جلسه همچنین به رفتار دوگانه سازمان ملل و سازمان امنیت و همکاری اروپا و عدم تحریم ارمنستان از سوی ابرقدرتها و عدم اتخاذ موضع عادلانه از سوی ایشان اعتراض شد.

در این جلسه بیانیه ای نیز به منظور برپایی تمامیت ارضی آذربایجان و محکوم کردن اقدامات ارمنستان صادر شد.

در این بیانیه آمده است که آذربایجان برای برپایی تمامیت ارضی خود می تواند از تمامی حقوق خود در این زمینه استفاده کرده و با امتناع از گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا می تواند به اهداف خود نائل شود.

در بیانیه همچنین آمده است که برپایی تمامیت ارضی کشورمان به حفظ وحدت عمومی و اعتماد حاکمیت به این وحدت و اراده سیاسی آن وابسته است. امروز باید یک دیپلماسی سیاسی فعالی در جهت بالا بردن موضع آذربایجان بوجود آمده و نقش دولتهای منطقه که خواهان برقراری تمامیت ارضی آذربایجان هستند نیز لحاظ شود.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا