آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانروسیهعمومیقره باغ

خروج نیروهای جمهوری آذربایجان از حوزه استحفاظی صلحبانان روسی در قره باغ

روسیه: جمهوری آذربایجان نیروهای خود را از منطقه‌ ای در قره باغ خارج کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از شفقنا، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جمهوری آذربایجان نیروهای خود را پس از نفوذ به حوزه نیروهای حافظ صلح روسیه در قره باغ از مجاورت شهر «وروخ» در این منطقه خارج کرد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: بر اساس نتایج مذاکرات، طرف آذربایجانی واحدهای خود را از منطقه وروخ در قره باغ خارج کرد.

این وزارتخانه دیروز شنبه در بیانیه‌ ای با اشاره به اینکه فرماندهی یگان حافظ صلح روسیه در قره‌باغ در حال اتخاذ تدابیری برای حل این مشکل پس از هجوم نیروی نظامی آذربایجان به منطقه است، از جمهوری آذربایجان خواست عقب‌نشینی کند.

وزارت خارجه ارمنستان نیز روز شنبه در پی تشدید تنش‌های نظامی در قره‌باغ، در بحبوحه گزارش‌ها مبنی بر هجوم نیروهای آذربایجانی به سراسر خط تماس بین دو طرف درگیری در منطقه مسئولیت نیروهای حافظ صلح روسیه بیانیه‌ ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: ما معتقدیم که این وضع مستلزم بررسی اقدامات حافظان صلح و همچنین تدوین و انتشار تقاضای روشن برای بازگشت نیروهای آذربایجانی است. ما منتظر هستیم تا نیروهای روسی گام های ملموس و مشهودی برای حل و فصل اوضاع بردارند تا از تلفات و خصومت های جدید جلوگیری شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا