آذربایجاناخبار

وحشت داعشی ها از تفکرات رادیکالی تروریست های آذری در سوریه! /جهاد،پول و جهاد نکاح ؛ سه عنصر انگیزه بخش تروریستهای وهابی

سرمایه گذاری های هنگفت اعراب کویتی و عربستانی در واقع پوششی مناسب برای احیای تفکرات افراط گرایانه در منطقه ایجاد کرده است که به دنبال محلی برای بروز عینی این تفکرات رادیکالی هستند و تا به امروز در داغستان و سوریه جنایات هولناکی را مرتکب شده اند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،طی سال های متمادی جنگ در سوریه و عراق که توسط تروریست های تکفیری داعش گسترش یافته است،همیشه نام عده ای از تکفیری های قفقازی نیز جزء سردمداران جنایات داعشی ها بر سر زبان های بوده است.

علت اصلی بروز تفکرات افراطی وهابی در جمهوری آذربایجان

ظاهرا تعالیم وهابیزم چندین ساله ی عربستان و کویت در منطقه قفقاز و بویژه جمهوری آذربایجان و داغستان به بار نشسته است و برخی از وهابیون این منطقه در اولین روزهای اعزام خود به مناطق سوریه و عراق جزء فرماندهان اصلی میدانی قرار می گیرند.

شاید یکی از دلایلی که موجب می شود تا جنایات هولناک داعش در سوریه عمدتا توسط نیروهای قفقازی صورت پذیرد ، همین تفکرات وهابی گری است که طی سالیان متمادی به خورد برخی از افراطیون منطقه داده شده است .

وهابی گری ، سلفی گری ، تکفیری گرایی و گرایشات فکری از این دست ، هرگز در قالب محفل و مسجد و تیم و گروه در جمهوری آذربایجان سابقه نداشته است. کم پیدا می شد کسی که با نگاه به ظاهر او ( سبیل تراشیده ، ریش دراز ، شلوار کوتاه و…) بتوان دانست که طرف وهابی است. اما اکنون همه اینها در باکو حتی دیدنی است چه رسد به منطقه شمال سنی نشین مانند زاکاتالا یا قوسار و… که به چچن مرکز افراطی گری و تروریسم در قفقار نزدیک اند.

همچنین طی سال های گذشته سرمایه گذاری های هنگفت اعراب کویتی و عربستانی در واقع پوشش و بستری مناسب برای احیای تفکرات افراط گرایانه در منطقه ایجاد کرده است که همیشه به دنبال محلی برای بروز عینی این تفکرات رادیکالی بوده است.

خالد آذری یکی از افراطیون وهابی در آذربایجان بود که با تشکیل گروه تابوک در منازعات داغستان شرکت کرده بود و سرانجام نیز در سوریه به هلاکت رسید.

سیاست دولت جمهوری آذربایجان در برابر وهابیت

درهر حال سیاستی که دولت جمهوری آذربایجان طی سال های متمادی در برابر وهابیت، نورچی ها و دیگر طریقت های غیر اصیل در منطقه اتخاذ کرده است تا عرصه را بر تفکرات اصیل شیعی تنگ کند،جواب معکوس داده و دست پرورده های مفتی های عربستانی هر روز در منطقه رشد قارچ گونه کرده اند و هرچند امروز در جمهوری آذربایجان به دلیل سیستم امنیتی بسته این کشور، مجال چندانی برای عرض اندام ندارند و به مناطقی نظیر سوریه و عراق مهاجرت کرده اند اما قطعا پس از فروکش کردن آتش فتنه در این کشورها به زادگاه خود باز خواهند گشت و این یعنی جمع شدن عده ای از افراد رادیکال و افراطی در یک منطقه که هر روز به دنبال پیاده سازی افکار تروریتس خودشان خواهند بود.

 سایت تایم ترک در یک خبر که به نقل از فورکان آذری منتشر کرده است فاش می کند که فرماندهان عرب داعشی طی روزهای گذشته “حمزه آذری” و “عمر آذری” را حبس و به اعدام محکوم کرده اند و حکم حمزه آذری را نیز اجرا کرده اند.

فورکان فاش کرده است که سربازان(تروریست های)آذری داعش بسیار تند و رادیکالی فکر می کنند و به دنبال ایجاد فتنه بوده اند که برخی از اعراب داعشی نیز این موضوع را برنتافتند و حکم اعدام این دو فرمانده آذری را صادر کردند.

جهاد و پول ودختران جهاد نکاح ؛ سه عنصر انگیزه بخش برای تروریستهای وهابی قفقاز

روزنامه “ینی مساوات”ارگان حزب غربگرای مساوات و مخالف دولت الهام علی اف اخیرا در گزارشی نوشت : “اداره مسلمانان قفقاز نشستی در رابطه با آن دسته از شهروندان که در جنگ داخلی سوریه شرکت و در آنجا به هلاکت می رسند برگزار کرده است. در این نشست شیخ الاسلام پاشازاده رئیس اداره مسلمانان قفقازبا بیان این که تعداد فرقه ها در جمهوری آذربایجان افزایش یافته است، گفت:” برخی شهروندان ما به نام جهاد در سوریه می جنگند. این درست نیست. همچنین آنها به منظور کسب پول به سوریه می روند. رسول اکرم (ص) فرمود: “جنگیدن برای کسب پول جهاد محسوب نمی شود” اطمینان دارم که دولت باکواقدامی در رابطه با این مسأله انجام خواهد داد”

شیخ الاسلام پاشازاده اظهارات حیرت آور خود را در پایان سخنرانی خود مطرح کرده است. وی گفت:”فرزندان برخی مقامات باکو به عضویت فرقه های مختلف درآمده اند”

پاشازاده همچنین گفته است: در کنار پرداخت پول ، فتوایی نیز به نام ” جهاد نکاح ” از سوی مفتی های عربستان و قطر و دیگر مفتی های محافل وهابی از لبنان تا سوریه صادر شده است تا ” مجاهدان ! ” در کنار انگیزه مقدس جهاد ! و در کنار دریافت پول ، از بابت مسایل جنسی نیز خیالشان راحت باشد! شگفت اینجاست مفتی های وهابی که ” عقد موقت ” را حرام میدانند، فتوا داده اند که یک دختر جهادگر سنی مذهب برای کمک به جهاد گران در سوریه میتواند خود را در اختیار این افراد به تعداد کثیر قرار داده و پاداش معنوی و اخروی هم داشته باشد !؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا