آذربایجاناخبارایرانعمومی

حمله نماینده مجلس جمهوری آذربایجان به اصول نظام، و محور مقاومت

زاهد عروج ، عضو “کمیته امور امنیتی و دفاع و مبارزه با مفاسد مالی” مجلس جمهوری آذربایجان در مقاله ای  علیه رژه نظامی زنان محجبه یمنی  در محکومیت جنایات رژیم آل سعود در یمن، به اصل حجاب ، زنان محجبه و جمهوری اسلامی ایران تاخته است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،بعد از مراسم عاشورای امسال در جمهوری آذربایجان که با استقبال پرشور مردم متدین این کشور همراه شده بود موجی از اعتراضات، واکنش ها و موضع گیری های تحقیرآمیز علیه این جریان اجتماعی از سوی سیاسیون و مقامات جمهوری آذربایجان به راه افتاد. در میان انتقادات و تخریبات گسترده همواره نوک تیز پیکان متوجه جمهوری اسلامی ایران بوده است. به نحوی که عده ای از مقامات در باکو این جنبش اجتماعی را که به صورت خودجوش و با هدف بازگشت به اصل هویت دینی به راه افتاده بود را پیاده نظام ایران در آذربایجان قلمداد کرده و عده ای نیز از راهکارهای مختلف برای مقابله با این جنبش سخن گفتند.

اما به نظر می رسد این حملات زعمای قوم در آذربایجان تمامی نخواهد داشت و حتی حملات به جمهوری اسلامی ایران تنها در محدوده آذربایجان نبوده و اینبار موضع نظام در قبال جریان های اسلامی و محور مقاومت در تیررس مسئولین آذربایجانی قرار گرفته است. در این اثنا یادداشت زاهد عروج، نماینده مجلس جمهوری آذربایجان در ارتباط با موضع جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت در یمن، عراق و سوریه قابل تامل است.

زاهد عروج ، عضو “کمیته امور امنیتی و دفاع و مبارزه با مفاسد مالی” مجلس جمهوری آذربایجان در مقاله ای  علیه رژه نظامی زنان محجبه یمنی  در محکومیت جنایات رژیم آل سعود در یمن، به اصل حجاب ، زنان محجبه و جمهوری اسلامی ایران تاخته است.

این نماینده مجلس جمهوری آذربایجان در مقاله ای با عنوان “ارتش های محجبه و بمب های چادری” در پایگاه اینترنتی “مدراتور” نوشت : “ایدئولوژی و پرچم شورشیان یمن یادآور دوران خلافت اسلامی است. البته، از نظر توده های بی سواد ، بین حوثی های کنونی و امام حسین (ع) وحدت روح ، ایمان و عمل وجود دارد. به همین علت ایران با مسلح کردن حزب الله لبنان ، حماس فلسطین و  سپاه القدس در عراق و سوریه تلاش می کند موقعیت خود را در جهان حفظ کند ، اکنون هم بمب های چادری را به خط مقدم جنگ فرستاده است.

این نماینده مجلس آذربایجان افزود: کسانی که می گفتند ویروس داعش هرگز نابود نخواهد شد و کسانی که پرچم سیاه داعش را با چادرهایشان در جان خود حفظ کرده اند، دارای ارتشی بزرگ هستند، اصلا اشتباه نکردند. تمام مردمانی که در ظلمت و توهم زندگی می کنند ، همگی محکوم به این هستند که در اسارت ایدئولوژی و منافع دیگران بمانند.

زاهد عروج در ادامه اهانت های خود افزوده است : آیا امامان ما در عرض هزار سال از فرستادن نیروهای انتحاری به بهشت خسته نشدند؟ پس چرا فرزندان پادشاه ها و آیت الله ها در میان این نیروهای انتحاری نیستند؟

عضو “کمیته امور امنیتی و دفاع و مبارزه با مفاسد مالی” مجلس باکو در ادامه هتاکی های خود علیه آداب مذهبی شیعیان، افزوده است : کودکانی که اکنون در صفحات تلویزیون ها مشاهده می کنید، فردا  مورد ستایش کسانی خواهند بود که در «حاشیه های سیاه» خود، زینب گویان ناله خواهند کرد.

منبع:آناج

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا