آذربایجاناخبارایرانعمومینخجوان

باکو در آستانه «روز ۳۱ دسامبر» ، همایش «همبستگی اسلامی» در نخجوان با حضور نمایندگان دولتی و دینی ایران برگزار می کند!

الله شکور پاشازاده، رییس « اداره مسلمانان قفقاز » جمهوری آذربایجان ، حیدر علی اف، رییس جمهوری پیشین این کشور را بانی « همبستگی اسلامی» معرفی و اعلام کرد در ۲۱ دسامبر ، ( در آستانه به اصطلاح «روز همبستگی آذربایجانی های دنیا» در ۳۱ دسامبر ) همایشی در نخجوان در پوشش برنامه های «سال همبستگی اسلامی» با حضور نمایندگان دولتی و دینی ایران برگزار خواهد شد که این همایش به شخصیت «حیدرعلی اف» اختصاص خواهد داشت.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری آپا، الله شکور پاشازاده این مطلب را در همایشی به مناسبت میلاد پیامبر اسلام(ص) در باکو اعلام کرد.

الله شکور پاشازاده طی سخنانی در این همایش، بازگشت اراضی اشغال شده و آمرزش شهدای جمهوری آذربایجان را از خداوند مسألت کرد.
رییس اداره مسلمانان قفقاز با یادآوری اینکه الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان سال جاری را در این کشور «سال همبستگی اسلامی» اعلام کرده است، گفت : « این اقدام همچنین به همبستگی میان ادیان خدمت می کند.»
الله شکور پاشازاده با اشاره به برگزاری همایش های اداره مسلمانان قفقاز و کمیته دولتی امور گروه های دینی جمهوری آذربایجان در خارج از کشور درباره «همبستگی اسلامی» گفت : « به برنامه هایی که در خارج برگزار شدند، نمایندگان سایر ادیان توجه بیشتری داشتند. این نیز در اصل ، به معنای تبدیل «همبستگی اسلامی» به « همبستگی انسانی» است. »
پاشازاده افزود : « در ماه جاری ، همایش کاربردی گسترده ای درباره «همبستگی اسلامی» در نخجوان برگزار خواهد شد که به «حیدر علی اف» ، بانی همبستگی اسلامی اختصاص خواهد داشت. در این همایش در ۲۱ دسامبر ، دویست نفر از نمایندگان دولتی و دینی روسیه، بلاروس، اوکراین، کشورهای خاورمیانه، ایران، ترکیه ، ازبکستان و هند حضور خواهند داشت.»
الله شکور پاشازاده درباره دشواری های تبلیغ دین اسلام در زمان شوروی سخن گفت و افزود : « در دوره شوروی، زمانی که قصد داشتم قرآن را ترجمه کنم ، تحت فشار قرار گرفتم و شش ماه نتوانستم به قرآن دست بزنم. واصم محمدعلی اف، استاد آکادمی قرآن را ( به آذری) ترجمه کرد. خدمات واصم محمدعلی اف خیلی مهم است و بخاطر آن از او تشکر می کنیم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا