آذربایجاناخبارترکیه

حمایت داود اوغلو از جمهوری آذربایجان در موضوع قره باغ

نخست وزیر ترکیه امروز در سخنانی در باکو بار دیگر تاکید کرد ، کشورش در مسئله قره باغ کوهستانی همچنان از جمهوری آذربایجان حمایت خواهد کرد

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، احمد داوداوغلو نخست وزیر ترکیه که برای دیدار رسمی در جمهوری آذربایجان بسر می برد ، در سخنرانی امروز خود در آکادمی دیپلماسی در باکو گفت : ترکیه تا زمانی که مناطق اشغالی جمهوری آذربایجان آزاد شود ، همواره در کنار این کشور خواهد بود.
وی گفت : مایلم ارمنستان را نیز به آغاز روند صلح و واگذاری مناطقی که متعلق به آنان نیست ، به صاحب آن مناطق فرابخوانم.
داوداوغلو تاکید کرد ، اگر ارمنستان چنین روندی را آغاز کند ،‌ می تواند به جمع ترکیه ، گرجستان و جمهوری آذربایجان ملحق شود.
نخست وزیر ترکیه گفت : ما موضع خصمانه ای در برابر هیچکس نداریم اما هر وجب از خاک جمهوری آذربایجان برای ما عزیز است و اشغال خاک این کشور باید پایان یابد.
وی در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به تنش های اخیر میان ترکیه و روسیه بر سر حادثه سرنگونی هواپیمای سوخوی روسیه ،‌ولادیمیر پوتین و سران دولت روسیه را به گفتگوی مستقیم برای حل مسائل موجود میان دو کشور فرا خواند.
نخست وزیر ترکیه با تاکید بر اینکه ، ترکیه این هواپیما را که از هویت آن نیز مطلع نبود بر اساس حق دفاع مشروع سرنگون کرده است ، گفت :‌ هیچکس نمی تواند درباره این حادثه ترکیه را متهم کند و انتظار عذرخواهی ترکیه را داشته باشد.
داوداوغلو گفت : ما به خاطر دفاع از مرزهایمان از هیچکس عذرخواهی نمی کنیم و درباره اقداماتمان نیز فقط در مقابل مردم ترکیه که مشروعیت دولت را در انتخابات اول نوامبر از آنان دریافت کرده ایم ، پاسخگو هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا