آذربایجاناخبار

آیا رییس جدید آمریکائی گروه «مینسک» نقش تجدید کننده خواهد داشت؟

 بر اساس گزارش دریافتی از سفارت آمریکا در آذربایجان، با توجه به پایان مدت ریاست جیمس اورولیک رییس آمریکائی گروه «مینسک»، ریچارد هوقلاند به عنوان رییس موقت آمریکائی این گروه منصوب شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از ینی مساوات، الخان شاهین اغلو کارشناس مسایل سیاسی در خصوص فعالیت آینده ریچارد هوقلاند در گروه «مینسک» می گوید: «تا کنون کشورهای عضو گروه «مینسک» دهها دیپلمات خود را در این گروه تغییر داده اند. عجیب است که پس از تغییر دیپلماتها نیز در فعالیت این گروه هیچ تغییر اساسی مشاهده نشده است. تا کنون شخص میتو برازیا رییس آمریکائی گروه «مینسک» به عنوان دیپلمات مثبت به شمار می رفت. وی آذربایجان را از نزدیک می شناخت و خواستار تخلیه اراضی اطراف قره باغ کوهستانی از سوی ارمنستان بود. حتی زمانی که وی به عنوان سفیر آمریکا در آذربایجان منصوب شد، لابی ارمنی در آمریکا به مدت 1 سال مانع فعالیت وی در کشورمان شد.
اظهارات وی در خصوص تخلیه هر چه زودتر شهرهای اطراف قره باغ کوهستانی خوشایند ما بود. اما بعدا اضافه نمود که باید رژیم حقوقی قره باغ کوهستانی نیز باید مورد حل و فصل قرار بگیرد!
من از رییس جدید آمریکائی گروه «مینسک» هیچ انتظاری ندارم. به هر حال، همه آنها موظف به انجام دستورات وزارت امور خارجه آمریکا هستند. به همین خاطر، حق خروج از این چارچوب را ندارند. با توجه به تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب آمریکا برای دوستی با ولادیمیر پوتین، به نظر می رسد که آمریکا در منطقه قفقاز جنوبی آنچنان فعالیتی نداشته و حتی رییس جدید آمریکائی گروه «مینسک» نیز فعالیت چشمگیری نخواهد داشت».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا