آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

حمایت از ترک زبانان دیگر کشورها؛ توهم جدید الهام علی اف

رئیس جمهور آذربایجان در سخنان تحریک‌آمیز جدید خود در اجلاس سران «سازمان کشورهای ترک» خواستار حمایت از حقوق ترک‌زبانان ساکن کشورهای خارج از این سازمان شد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، رئیس جمهور آذربایجان روز جمعه در سخنرانی جدید خود در نهمین اجلاس سران «سازمان کشورهای ترک» که در شهر «سمرقند» برگزار شد، دوباره مواضع تنش‌زا و تحریک‌آمیز اتخاذ کرد و خواستار دفاع از حقوق ترک‌زبانان خارج از کشورهای عضو این سازمان شد.

«الهام علی اف» اظهار داشت: «فکر می کنم زمان آن فرا رسیده که مسائلی مانند حفظ حقوق، امنیت و هویت ملی هموطنان خود را که خارج از کشورهای عضو «سازمان کشورهای ترک» زندگی می‌کنند، در نظر داشته باشیم».

علی اف با اشاره به اینکه نسل جوان در جهان ترک باید فرصت تحصیل به زبان مادری خود را در مدارس کشورهای محل زندگی خود داشته باشند، مدعی شد: «متاسفانه اکثر ۴۰ میلیون آذربایجانی ساکن خارج از مرزهای جمهوری آذربایجان هستند و از این فرصت‌ها محروم شده اند».

گفتنی است سازمان کشورهای ترک در سال ۲۰۰۹ تاسیس شد و جمهوری آذربایجان، ترکیه، قزاقستان، قرقیزستان و ازبکستان اعضای کنونی آن هستند. حضور جمهوری ترک قبرس شمالی در سازمان کشورهای ترک به عنوان عضو ناظر، روز جمعه مورد تایید قرار گرفت.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا