اخباراردبیلایرانترکیه

حقیقت پور: اردوغان در مسیر تغییر حکومت ترکیه همه را از سر راه خود برمی دارد

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در رابطه با کناره گیری نخست وزیر ترکیه گفت: اردوغان در جهت تثبیت قدرت خود به معمار تئوری نوعثمانی هم رحم نکرد و در نتیجه داود اوغلو حذف شد.
به گزارش مرز فرهنگی قفقاز ، منصور حقیقت پور گفت: رجب طیب اردوغان که در موضوع سوریه به یکی از پایه های ثابت بحران آفرینی تبدیل شده است در عرصه داخلی می خواهد نبض همه امور را در دست داشته باشد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اردوغان که پیش از این عبدالله گل ، رئیس جمهوری پیشین ترکیه را حذف کرده بود حالا معمار اصلی برنامه ها و استراتژی های خود را حذف کرده است.

وی ادامه داد:اردوغان که سیستم حکومت ریاست جمهوری را دنبال می کند در راه خود هرگونه رقیب احتمالی حتی اگر متحد وی باشد را حذف می کند.

این نماینده مجلس نهم گفت: نخست وزیر ترکیه اگرچه همراه رئیس جمهوری بود اما عملکرد وی به گونه ای بود که نظر اردوغان را بلند مدت جلب نمی کرد. داود اوغلو به شکل پنهانی از مداخلات اردوغان ناخرسند بود.

وی افزود: برخی نخبگان حزب عدالت و توسعه تلاش می کنند مانع از حذف داود اوغلو شوند اما مساله اینجاست که اردوغان می خواهد سیطره خود را حفظ کند. اردوغان در ماجرای سوریه و مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی نشان داده است که منافع خود را بر هر موضوعی ترجیح می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا