اخباراردبیلایران

حقیقت پور:تنها حامی همه‌پرسی استقلال کردستان عراق، رژیم صهیونیستی است

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تنها حامی همه پرسی استقلال کردستان عراق، رژیم صهیونیستی بوده و این رژیم به دنبال ایجاد حوزه نفوذ برای تحت تأثیر قرار دادن امنیت و ثبات خاورمیانه است.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، منصور حقیقت‌پور، در گفت‌وگو با خبرنگاران  با اشاره به اینکه در کردستان عراق اتفاقات پرهزینه‌ای در حال وقوع است، اظهار کرد: در حالی که عراق، سوریه و سایر کشورهای منطقه درگیر مبارزه با تروریست هستند، تلاش برای قومی‌گرایی و تجزیه عراق به زیان مردم منطقه خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه بعد از سقوط حاکمیت صدام حسین، کردهای عراق سهم عمده‌ای را در حاکمیت عراق به دست آورده‌اند و رئیس‌جمهور این کشور نیز یک فرد کردی است، افزود: سناریوی تفکیک عراق به سه حوزه کردی، شیعی و سنی از بازی‌های بسیار خطرناکی بوده که در منطقه طرح ‌شده و امروز اصرار بر اجرای قسمتی از این سناریو را مسعود بارزانی بر عهده گرفته است.
مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی بر ضرورت استقلال عراق در کنار احترام و صیانت از حقوق اقوام این کشور تأکید کرد و ادامه داد: توسعه فرقه‌گرایی قومی در منطقه بازی با آتش بوده و ادامه این روند ظلمی بر صحنه تمامیت ارضی عراق خواهد بود.
حقیقت‌پور ادامه داد: کسانی که به دنبال فرقه‌گرایی قومی در عراق هستند، به دنبال اخذ امتیازات بیشتر از دولت مرکزی بوده تا با چنین اهرم‌های فشاری دستیابی به اهداف خود را پیگیری کنند؛ در حالی که خون هیچ ملتی رنگین‌تر از سایر اقوام نبوده و درآمد این کشور باید به صورت مساوی در بین تمامی مناطق و استان‌ها توزیع شود.
وی سهم‌خواهی بیشتر یک منطقه را ظلم به سایر مردم دانست و بیان کرد: تنها حامی همه پرسی اقلیم کرد عراق، رژیم صهیونیستی بوده و این رژیم به دنبال ایجاد حوزه نفوذ برای تحت تأثیر قرار دادن امنیت و ثبات خاورمیانه هست و این در حالی است که اکثر کشورهای غربی نیز مخالف با این سناریو و ایجاد حواشی بیشتر پیرامون عراق هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا