آذربایجاناخبارایران

حضور کمرنگ ایران در نمایشگاه صنایع غذایی آذربایجان

بیست و دومین نمایشگاه کشاورزی و صنایع غذایی باکو با حضور 23 کشور از 19تا 21 می (30اردیبهشت تا 1خرداد) در پایتخت این کشور برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ،  این نمایشگاه که یکی از بزرگ ترین رویدادهای منطقه در زمینه صنایع غذایی است، هرساله با هدف عرضه و آشنایی و بازاریابی صنایع مرتبط با این بخش با توانمندی های سایر کشور ها و عرضه محصولات کشاورزی و غذایی به صورت فروشگاهی، عمده و صادراتی است امسال نیز با حضور کشورهای صاحب نام این بخش هم چون آذربایجان، بلاروس، ترکیه، هند، آلمان، ایتالیا، روسیه و چند کشور دیگر برگزار شد. در این نمایشگاه بیشتر از 20 شرکت از کشور ترکیه با اولویت محصولات بومی به عرضه دستاوردهای صنایع کشاورزی خود پرداختند.

ترک ها همانند همیشه ضمن حضور پررنگ، عرضه و بازاریابی هوشمندانه نقش بسیاری در معرفی ترکیه به عنوان کشوری مطرح در زمینه صادرات محصولات کشاورزی داشتند. این در حالی است که از ایران تنها 3 شرکت درقالب سه غرفه در این نمایشگاه حضور یافت که با وجود توانمندی ها و ظرفیت های صادرات ایران و نیاز کشورهای همسایه شمالی به محصولات کشاورزی و غذایی، حضوری کمرنگ در بین 78 غرفه متنوع این نمایشگاه محسوب می شود. با وجود هدف گذاری بخش کشاورزی ما برای توسعه صادرات به خصوص صادرات به کشورهای همسایه و از جمله روسیه، خلاء برنامه ریزی جامع ترو هدفمند تر برای حضوری پررنگ تر و افزایش نفوذ در بازارهای این کشورها به شدت احساس می شود.

روسیه برخلاف اعلام نیازهای فراوان برای واردات غذایی همچنان از حضور غذای ایران در سفره سرد خود بی بهره است.این در شرایطی است که گهگاه خبر از انهدام سیب زمینی و پرتقال و … در گوشه و کنار و نابودی دسترنج تولید کننده و زیان کشاورزان شنیده می شود. با وجود بازاری به وسعت روسیه و کشورهای همسایه شمالی و هم مرز دریایی و شرایط خوب صادرات دریایی و خاکی به این کشورها،مساله انکار ناپذیر لزوم حمایت بیشتر دولت و توجه به بازارسازی برای ارائه محصولات و حمایت از تولید …

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا