آذربایجاناخباراردبیلایران

حضور دو حافظ قرآنی از جمهوری آذربایجان در مسابقات قرآنی اردبیل

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: حضور خودجوش دو حافظ قرآنی از کشور آذربایجان در مسابقات قرآنی حفظ در اردبیل نشانگر علاقمندي مردم آذربایجان به این کتاب واحد مسلمین است.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، حجت‌الاسلام اکبر قیامی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: مسابقات رویداد بزرگ حفظ قرآن کریم امسال با حضور دو میهمان خارجی از کشور جمهوری آذربایجان در حالی برگزار شد که‌ بیش از هفت هزار نفر در این دوره از مسابقات شرکت داشتند که‌ نسبت به سال گذشته از افزایش چشمگیری برخوردار بود.

وی با اشاره به اینکه این دو مادر و پسر حافظ از ماه‌ها پیش به دنبال پیگیری این دوره از مسابقات قرآنی در اردبیل بودند، تصریح کرد: حضور این مادر و پسر آذربایجانی موجب تعجب برخی از شرکت‌کنندگان داخلی بود که‌ چه طور یک خانواده قرآنی توانسته‌اند‌ این همه راه را با هزینه شخصی خودشان برای شرکت در این دوره از مسابقات طی کنند به طوریکه این امر موجب خوشحالی و شگفت‌زدگی برخی از شرکت‌کنندگان شده بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه کتاب قرآن یک کتاب واحد برای تمامی مسلمانان جهان اسلام است، گفت: حضور این دو حافظ قرآنی و پیمودن این همه راه برای شرکت کردن در این دوره از مسابقات نشان می‌دهد که‌ برگزاری چنین مسابقاتی در کشور آذربایجان کمتر اتفاق می‌افتد که‌ این امر باید مورد توجه مسؤولان کشور جمهوری آذربایجان قرار گیرد.

قیامی یادآور شد: بیش از ۸۰ درصد مردم آذربایجان مسلمان و شیعه بوده و بسیاری از این ملت علاقمند به قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هستند.

وی افزود: ما بارها شاهد حضور پرشور این مردم مؤمن و متعهد آذربایجانی در مراسمات مذهبی و دینی خود در استان اردبیل بودیم.

قیامی با بیان اینکه حضور چنین حافظان قرآنی در بین شرکت‌کنندگان استانی موجب دلگرمی و تشویق سایر شرکت‌کنندگان نیز می‌شود، بیان کرد: حضور حافظان و قاریان کشورهای همسایه در برنامه‌ها و مسابقات قرآنی استان موجب خوشحالی و دلگرمی همگان و موجب ترویج فرهنگ این کتاب واحد مسلمین در جامعه می‌شود.

وی با ابراز امیدواری از برگزاری چنین رویدادهای بزرگ قرآنی در جامعه و در بین جوانان اضافه کرد: امیدواریم با تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان، در آینده شاهد یک جامعه قرآنی در استان اردبیل و منطقه باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: امروزه شاهد فعالیت دشمنان، وهابیون و تکفیری‌ها در کم ارزش کردن اعتقادات مردمی و مذهبی هستیم که‌ با متکی بودن به این کتاب الهی و ترویج آن در جامعه اسلامی، شاهد نابود شدن توطئه‌های دشمنان اسلام خواهیم بود چرا که‌ این وعده قرآن کریم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا