آذربایجاناخباراردبیل

حضورگسترده شیعیان عزادار جمهوری آذربایجان در تاسوعا و عاشورای حسینی اردبیل

جمعی از اهالی شیعه و دوستداران اهل بیت(ع) از جمهوری آذربایجان، همچون سال های گذشته در تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) با حضور در اردبیل با مردم سوگوار این شهرستان همنوا شدند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، تعدادی از اهالی مسلمان و شیعه جمهوری آذربایجان که طی هفته گذشته از طریق مرز زمینی بیله سوار و آستارا وارد کشورمان شده ، با حضور در  در آئین های تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) اردبیل  مشارکت کرده و به عزاداری و سوگواری امام سوم شیعیان پرداختند.

با توجه به محدودیت های اعمال شده از سوی حکومت مرکزی آذربایجان در برگزاری مراسمات عزاداری اباعبدالله الجسین(ع) ، امسال   مسافرینی که برای حضور در عزاداری در اردبیل حضور یافته  اند افزایش چشمگیری نسبت به سال گذشته داشته است.
بیشتر این شیعیان دلباخته اهل بیت(ع) که از اهالی مناطق جنوبی جمهوری آذربایجان بوده و  با حضور در جمع عزاداران حسینی ، در سوگ شهادت فرزند پیامبر اعظم حضرت امام حسین(ع) اشک ماتم ریختند.
برگزاری آیین های ماه محرم اردبیل علاقمندان زیادی در میان مردم مناطق مختلف جمهوری آذربایجان دارد، هر ساله تعداد کثیری از مردم و دوستداران اهل بیت(ع) این همسایه شمالی را به ایران می کشاند تا در فضایی معنوی به عزاداری بپردازند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا