اخبارایرانروسیه

نمایشگاه اختصاصی معرفی توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در روسیه

نمایشگاه بزرگ اختصاصی کالاهای صادراتی ایران با حضور شرکتهای ایرانی فعال در حوزه های مواد غذایی، نفت و گاز و پتروشیمی، خدمات فنی و مهندسی، دارویی، فرش، توریسم، خدمات شهری و مصالح ساختمانی در محل نمایشگاه بین المللی اکسپو سنتر مسکو از 22 تا 24 اردیبهشت در مرکز نمایشگاهی مسکو دایر می باشد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، نمایشگاه دیروز چهارشنبه مورخ 22 اردیبهشت طی مراسم ویژه ای با حضور مسئولین ایرانی و روس افتتاح گردید.
مجتبی تاج — معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاحیه اعلام نمود: « هدف از برگزاری نمایشگاه کنونی ارتقاء حجم تجارت و ایجاد تعادل در سطح تعاملات تجاری دوجانبه می باشد که اکنون به 1-5/1 میلیارد دلار رسیده است. گئورکی کالامانف- همتای روس مجتبی تاج، برگزاری این نمایشگاه را پاسخ مناسبی در مقابل برگزاری نمایشگاه مشابه تهران در دسامبر 2015 ارزیابی نمود.

ولادیمیر پادالکو- معاون رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه در مراسم افتتاحیه اظهار داشت: «صحبتهای زیادی در مورد تردد کالاها میان ایران و روسیه صورت گرفته بود اما کارفرمایان ایرانی و روسی این کالاها را در حریم خود مشاهده نمی کردند. به همین دلیل هم از طرف محاقل کارفرمایان روسیه و همچنین از طرف اتاق بازرگانی و صنایع روسیه تشکر ویژه داشته باشم از تمامی دست اندارکاران برگزاری این نمایشگاه و افرادی که امکان اشنایی بیشتر و زمینه تجارت بیشتر میان دو کشور را فراهم نموده اند. تا چندی پیش مشکلاتی در زمینه تسویه حسابهای مالی پیش روی ما بود که اکنون این موانع برداشته شده و مشکلات لجستیکی نیز حل شده است و رژیم تسهیل تردد نیز میان دو طرف جاری شده است. تمامی این شرایط در نتیجه تلاشهای مستمر کمسیون مشترک، ادارات و وزارتخانه های مربوطه در ایران و روسیه است. » آناتولی یاناکوفسکی که به نمایندگی از وزیر انرژی در این نمایشگاه حضور داشت گفت: « پتانسیل عظیم و بکری برای همکاری اقتصادی میان رو کشور ایران و روسیه در حوزه های وسیعی منجمله انرژی وجود دارد.

نمایشگاه اختصاصی ایران در روسیه

نمایشگاه اختصاصی معرفی توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در روسیه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا