آذربایجاناخبارایرانعمومی

حضور شاعر اهل بیت (ع) از جمهوری آذربایجان در پانزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی

با هماهنگی بعمل آمده از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان در باکو ، سید آقا رحیم اسد از شاعران حسینی جمهوری آذربایجان جهت شرکت درپانزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی اواخر شهریور امسال عازم میهن عزیزمان خواهند شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،آقا سید رحیم اسد، متولد ۱۹۵۹ از شهر باکو می باشد. وی در خانواده ای روحانی و مذهبی پا به عرصه دنیا گذاشته و از بدو جوانی از مکتب عاشورا تاثیر گرفته و همراه با خانواه و هم عقیده های خود در همان دوران خفقان کمونیستی علیرغم ممنوعیت برگزاری مراسم عاشورا و تاسوعا، این آیینها را به نحو شایسته ای برگزار می کردند.

وی همچنین حدود ۴۰ سال است که در مدح حضرت امام حسین(ع) در قالبهای غزل و مثنوی شعر گفته و بیش از ۱۰۰۰ بیت شعر در رابطه با امام حسین سروده است ایشان در بیشتر شهرها و مساجد در جمهوری آذربایجان و شهر باکو در مدح امام حسین شعر سرایی نموده است.

در جمهوری آذربایجان ایشان به شاعر امام حسین (ع) مشهور بوده و تعدادی از اشعار وی در برخی از روزنامه ها به چاپ رسیده است وی همچنین مجموعه اشعار اهل بیت (ع) خود را با تاکید بر واقعه کربلا نیز به چاپ رسانده است.

سید آقا رحیم علیرغم اینکه از سال ۲۰۱۲ درگیر بیماری سرطان بوده و ۴۸ باز شیمی درمانی نموده لکن عشق به اهل بیت و امام حسین (ع) وی را از پای نیانداخته و همچنان در این راه قدم برداشته و با قلم خود در این راه گام برداشته است.

منبع:رایزنی فرهنگی ایران در باکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا