آذربایجاناخبارارمنستان

وزارت دفاع آذربایجان از کشته شدن دو سرباز ارتش ارمنستان خبر داد/تصاویر

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد ، دو عضو گروه خرابکار ارتش ارمنستان در خط مقدم جبهه در منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی کشته و تنی چند نیز مجروح شدند .

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان ، این گروه خرابکار روز شنبه برای حمله به مواضع واحدهای نظامی جمهوری آذربایجان در خط مقدم جبهه تلاش کرده ولی با مقاومت شدید روبرو و با دادن تلفات جانی ناگذیر شد عقب نشینی کند .
بر اساس این گزارش وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیروهای نظامی این کشور در این درگیری تلفات جانی نداشته است.
اوضاع در چندماه اخیر درمنطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی متشنج شده و موارد نقض رژیم آتش بس بیش از پیش افزایش می یابد و منجر به استفاده طرفین درگیر از سلاح های سنگین و نیز تلفات جانی هر دو طرف مناقشه می شود .
مناقشه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در سال 1988 میلادی آغاز و در سال 1992 به درگیری نظامی تبدیل شد.درنتیجه این مناقشه منطقه قره باغ کوهستانی جمهوری آذربایجان و هفت شهرستان همجوار آن تحت اشغال نیروهای ارمنستان درآمد.
درماه می سال 1994 میلادی میان طرفین مناقشه رژیم آتش بس برقرار شده ولی میانجیگری بین المللی گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا به ریاست مشترک روسیه ، فرانسه و آمریکا برای حل مسالمت آمیز این مناقشه تا به حال نتیجه ای نداشته است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا