آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

جیحون بایرام اف: به توسعه روابط با ایران علاقه‌ مندیم

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت: پروژه‌های اقتصادی متعددی بین جمهوری آذربایجان و ایران وجود دارد که برخی از آنها نیز در حال اجرا هستند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز،  جیحون بایرام اف، وزیر امورخارجه آذربایجان در گفت‌وگویی خاطر نشان کرد که پروژه های اقتصادی زیادی بین جمهوری آذربایجان و ایران وجود دارد که برخی از آنها در حال اجرا و برخی در حال بحث و بررسی هستند.

وی تصریح کرد: نشست روسای مشترک کمیسیون بین دولتی ایران و جمهوری آذربایجان در آینده برنامه ریزی شده است. در این نشست مذاکراتی در زمینه حمل و نقل، انرژی، اشتراک منابع آب و موضوعاتی دیگر انجام خواهد شد. ما معتقدیم که این نشست نتایج مثبتی خواهد داشت.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران نیز پیش از این گفته بود که ایران و جمهوری آذربایجان برای فعال کردن کریدور آراز جنوبی در آینده توافق کرده‌ اند.

وی در ادامه اظهار داشت: این امر در روابط ایران و جمهوری آذربایجان در زمینه ارتباطات یک انگیزه تزریق می‌کند. می توان گفت که این کریدور نقش بسیار مهمی در اتصال بخش اصلی آذربایجان به نخجوان خواهد داشت. ما با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان گفت‌وگوهای بسیار گسترده‌ای درخصوص باز کردن ارتباطات در منطقه داشتیم.

وزیر امورخارجه جمهوری آذربایجان همچنین در جمع خبرنگاران تاکید کرد که کشورش همواره به توسعه مثبت روابط با ایران علاقه‌ مند بوده است.

بایرام اف با بیان اینکه «به تازگی تنش‌هایی جدی در روابط دو کشور وجود داشته است» افزود: دلایلی بسیار جدی برای این امر وجود دارد اما ما سفر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه ایران به کشورمان، به‌ ویژه دیدار او با رئیس جمهور الهام علی‌اف را مثبت ارزیابی می‌کنیم. در جریان این دیدار فرصتی برای گفت‌وگوی آزادانه درباره روابط میان دو کشور فراهم شد.

وی خاطر نشان کرد: ما شاهد قصد ایران برای برداشتن گام‌های جدی در جهت رفع اختلافات میان تهران و باکو هستیم و آن را درک می‌کنیم. جمهوری آذربایجان نیز گام‌های برابر را در این زمینه برمی‌دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری آذربایجان علاوه‌ بر این تاکید کرد که بر اساس رایزنی‌های انجام شده در جریان این سفر، گام‌های جدی برای عادی‌ سازی روابط بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برداشته خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا