آذربایجاناخبارعمومی

جواد جواداف:در روزهای آینده شاهد برگزاری رسیدگی به اتهامات حاج سردار حسنلی در دادگاه خواهیم بود

جواد جوادف وکیل مدافع  عضو مجمع روحانیون جمهوری آذربایجان با اعلام اینکه روند تحقیقات مقدماتی موکلش به پایان رسیده از برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات حاج سردار در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از فاکت خبر، وکیل مدافع حاج سردار حسنلی در مورد وضیعت پرونده موکلش گفت:روز گذشته اداره پلیس ماساللی تحقیقات در مورد اتهامات حاج سردار حسنلی را به اتمام رسانده و به دادگاه ارسال نمود.

جواد جوادف با اشاره به اتهامات حاج سردار حسنلی گفت:موکلم را براساس اینکه در خارج از کشور به تحصیلات دینی پرداخته و سپس در کشور به اقامه نماز جمعه(امام جمعه) پرداخته و در ادامه نیز خطبه های نماز را جاری نموده است متهم و وی را هم اکنون در زندان انداخته اند. این در حالی است که خطبه نماز جمعه از ارکان آن است و اگر خطبه های آن جاری نگردد نماز جمعه صحیح نخواهد بود.

ایشان در ادامه با تاکید بر اینکه موکلش هیچ جرمی را صورت نداده است متذکر گردید اگر دادگاه بر علیه حاج سردار حسنلی حکم دهد وی برای احقاق حق موکلش ناچار خواهد بود تا به دادگاه حقوق بشر اروپا شکایت نماید زیرا این عمل حاکمیت مخالف آزادی بیان و عقیده در کشور است.

وکیل حاج سردار حسنلی افزود:با وجود اینکه ۷۵ روز از بازداشت موکلم گذشته دیروز اداره پلیس شهر ماساللی با اتمام تحقیقات اتهام سردار حسنلی آن را جهت تصمیم گیری به دادگاه ارجاع داد و قرار است به زودی تاریخ برگزاری دادگاه مشخص گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا