آذربایجاناخبار

جوابیه ی روزنامه نگاران جمهوری آذربایجان به نماینده ی یهودی الاصل مجلس ملی این کشور

یِودا آبراموویچ نماینده ی یهودی الاصل مجلس ملی آذربایجان در خصوص حوادث روزهای اخیر غزه گفته است: «کشتار کودکان و ساکنان غیرنظامی در غزه به [رژیم] اسرائیل مربوط نمی شود. «رژیم» اسرائیل، دوست ما و کشور برادر ماست. چرا باید [رژیم] اسرائیل به عنوان قاتل کودکان معرفی شود؟»  

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، سایت اسلام آذری. آذ نظر برخی از روزنامه نگاران آذربایجانی را در خصوص این اظهارات نماینده ی یهودی الاصل جویا شده است.

رامین بایرام اف سردبیر سایت اسلام آذری. آذ: «این سخنان یودا آبراموویچ غیرواقعی است. سخنان او را می توان تهدیدی علیه مطبوعات ارزیابی کرد. نمی توان این مسائل را در کشورمان سانسور کرد. چرا که اگر فلسطین از طرف [رژیم] اسرائیل اشغال شده است، قره باغ هم از طرف ارمنستان اشغال شده است. اگر در نتیجه ی ترور دولتی [رژیم] اسرائیل کودکان فلسطینی شهید می شوند، جلادان و تروریست های ارمنی هم قتل عام کودکان آذربایجانی را امضا کرده اند. این بدین معناست که ما درد فلسطینی ها را درک می کنیم و دست کم از این منظر هم باید از مردم فلسطین حمایت کنیم. «ندیدن» جنایت [رژیم] اسرائیل به معنای بیگانگی با دنیای اسلام و عدم همراهی با مسلمانان می باشد. عدم اعتراض به قتل عام کودکان با انسانیت در تضاد می باشد».

ابوالفضل بنیاداف روزنامه نگار آذربایجانی: «اولاً باید متذکر شوم، سرزمین هایی که در حال حاضر یهودیان در آن ساکن هستند، به فلسطینی ها اختصاص دارد. برای همگان روشن است که حوادثی که در این سرزمین ها اتفاق می افتد، یک نوع بازی می باشد. در پشت این بازی هم دولت آمریکا قرار دارد. قتل عام انسان ها از کِی دفاع از خود نام گرفته است. اما موضع حماس در این خصوص طبیعی است چرا که آن ها از سرزمین های خود دفاع می کنند. هیچ وقت نمی توان قتل عام انسان ها را تأیید کرد. کشتار کودکان و نوزادان توسط [رژیم] اسرائیل بر هیچ کس پوشیده نیست. حقایق بر همگان روشن است. چرا کشورهایی که برای [رژیم] اسرائیل دل می سوزانند از حوادث عراق و سوریه نگران نیستند؟ روشن است، هدف از این کارها تأمین امنیت دولت اسرائیل است.»

ناطق عدیل اف روزنامه نگار روزنامه ی «آزادلیق»: «سخن گفتن یودا آبراموویچ از طرف مردم یهودی بی مورد می باشد. وی یک وظیفه دارد و آن این که خود را به خوبی به علیف ها نشان دهد و از کسب و کار خود محافظت کند. او، ذاتاً عضوی از حزب [حاکم] آذربایجان نوین می باشد و در عضویت خود هم خیلی صادق می باشد. از این رو، نباید جواب این فرد را داد.»

سیمور اسماعیل سردبیر سایت «خبرنامه. اُرگ»: «اولاً، هیچ کس سخنانی غیر از این را از یودا آبراموویچ انتظار ندارد. او، باز هم مثل همیشه در حال و هوای خودش است. ثانیاً، کشتار صدها فلسطینی در چند روز اخیر توسط [رژیم] اسرائیل که بیش تر آن ها کودکان و زنان و سال مندان می باشند، به همراه عکس ها و فیلم های آن ها برای رسانه ها مشخص می باشد. انتشار اخبار اقدامات غیرقانونی [رژیم] اسرائیل از طرف اکثر مطبوعات جهان، اقدام مثبتی می باشد. [رژیم] اسرائیل حتی اگر بخواهد هم نمی تواند اقدامات خود را لاپوشانی کند و آن ها را توجیه نماید. ثالثاً، در همه جای دنیا در اروپا، در آمریکا و… اعتراضات علیه [رژیم] اسرائیل انجام می گیرد. حتی خود یهودی ها هم در اسرائیل و هم در سایر کشورها این اقدامات را محکوم می کنند. آیا یودا آبراموویچ این ها را نمی بیند؟ آیا اعتراضات سازمان های بین المللی را هم نمی بیند؟ نباید از رسانه ها ناراحت شد. رسانه ها فداکاری به خرج داده و حقایق را به اطلاع جامعه می رسانند.»

روشن محمدلی از سایت «آزادخبر. نت»: «وظیفه ی رسانه، اطلاع رسانی واقعی حوادث به مردم می باشد نه تحریف آن ها. اگر [رژیم] اسرائیل از سلاح های ممنوعه در غزه استفاده می کند و کودکان بی گناه را قتل عام می کند، هیچ مطبوعات با وجدانی به هیچ وجه نمی تواند [رژیم] اسرائیل را به عنوان دولتی طرف دار صلح و سازش معرفی کند.

از طرف دیگر، این موضع گیری منفی علیه دولت اسرائیل تنها در جامعه ی آذربایجان وجود ندارد. می توان گفت، در تمامی کشورهای اسلامی هم چنین، در اروپا و آمریکا تظاهراتی علیه [رژیم] اسرائیل انجام می گیرد و اقدامات [رژیم] اسرائیل محکوم می شود. از این رو، مطبوعات چیزی را تحریف نمی کند بلکه اعمال و اقداماتی که [رژیم] اسرائیل مرتکب می شود آن ها را منعکس و منتشر می کند.

انعکاس واقعی حوادث غزه وظیفه ی رسانه ای و انسانی هر روزنامه نگاری می باشد.»

download (1)

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا