آخرین اخبارآذربایجاناخبارقره باغ

جنگ آب در قره باغ

شبکه تلویزیون اجتماعی جمهوری آذربایجان از بروز بحران کمبود آب آشامیدنی در خان کندی، مرکز منطقه قراباغ کوهستانی تحت کنترل جدایی طلبان ارمنی خبر داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  مدرن.آذ، وضعیت آب آشامیدنی در خان کندی بحرانی است و از ساکنان این شهر خواسته شده است که در مصرب آب صرفه جویی کنند.
شبکه اجتماعی جمهوری آذربایجان با اشاره به اینکه ارامنه قبل از خروج از شهر شوشا، لوله آب آشامیدنی این شهر را غیرقابل استفاده کرده بودند، افزود اکنون نیز ارامنه در چاهی که کنده بودند، خودشان افتاده اند!
شبکه اجتماعی جمهوری آذربایجان افزود : « مساله دیگر نیز این است که هم اکنون مخزن سدّی که آب آشامیدنی ارامنه از آنجا تامین می شود، هم اکنون در اختیار نیروهای جمهوری آذربایجان است! و بدون اجازه نیروهای این کشور، نزدیک شدن ارامنه به آنجا ممنوع است. »
روشن عباس اف، کارشناس امور آب به این شبکه گفت : « در دو طرف این اراضی نیروهای جمهوری آذربایجان مستقرند و به همین علت، بدون همکاری جمهوری آذربایجان ، تامین آب این منطقه به هیچ نتیجه ای نمی رسد. باید برای تامین آب این منطقه، منابع آب که در کنترل جمهوری آذربایجان است، بکار انداخته شوند. »
این شبکه افزود : سازمان جمهوری آذربایجان در حال احداث خط لوله جدید آبرسانی به شهر شوشاست و اگر ارامنه می خواهند برای آنها نیز خطوط لوله جدید آبرسانی احداث شود، باید تابعیت جمهوری آذربایجان را بپذیرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا