آذربایجاناخبارارمنستان

جنگی بین جمهوری آذربایجـــان و ارمــنستان رخ نخواهد داد

جنگ بی پایان در سوریه یک بار دیگر ثابت می کند که برای جنگهای امروز پایانی پیش بینی نمی شود و این جنگ ها برنده ای ندارد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،به نقل از آپا، آلکسی مالاشنکوف کارشناس سیاسی مرکز کارنگی مسکو با اشاره به دیدار اخیر روسای جمهوری آذربایجان و ارمنستان در وین و موافقت طرفین برای تداوم مذاکرات در راستای حل و فصل مناقشه قره باغ، پیش بینی کرد که جنگی بین این دو کشور رخ ندهد.

وی با تاکید بر اینکه هیچکدام از جوامع دو کشور آذربایجان و ارمنستان حاضر به جنگ نیستند، افزود: جنگ بی پایان در سوریه یک بار دیگر ثابت می کند که برای جنگهای امروز پایانی پیش بینی نمی شود و این جنگ ها برنده ای ندارد.

وی مطرح شدن فرمول(2+5) که نخست بازگرداندن پنج بخش اشغالی و سپس دوبخش دیگر را به جمهوری آذربایجان در نظر می گیرد، در راستای طولانی کردن زمان مذاکرات ارزیابی کرد و این موضوع را به منزله امیدواری به نتیجه بخش بودن مذاکرات دانست.

الهام علی یف رئیس جمهوری آذربایجان و سرژ سرکیسیان رئیس جمهوری ارمنستان پس از دو سال از آخرین ملاقاتشان روز سه شنبه در وین پایتخت اتریش دیدار و درباره چگونگی حل و فصل مناقشه قره باغ مذاکره کردند .

روسای گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا در پایان این دیدار با صدور بیانیه ای از موافقت طرفین برای دیدار مجدد تا چند ماه آینده خبر دادند و اعلام کردند: روسای جمهوری آذربایجان وارمنستان وزرای خارجه خود را مامور کرده اند که به همراه روسای گروه مینسک روند درپیش گرفته شده را بر پایه اقدامات انجام شده در راستای حل صلح آمیز مناقشه قره باغ ادامه دهند.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا