آذربایجاناخبار

افشای ماهیت یک گروه از سارقان اینترنتی توسط سرویس امنیت داخلی آذربایجان

یک گروه سازمان یافته سارقان اینترنتی در خارج از مرزهای جمهوری آذربایجان با نفوذ و ورود غیرقانونی به سیستم های رایانه ای و الکترونیکی یکی از مهم ترین و قدرتمندترین بانک های جمهوری آذربایجان به نام «کامرسیا» که امکانات زیربنایی و زیرساخت های عمومی این کشور را در اختیار دارد ضمن ایجاد تداخل در ارتباطات  اینترنتی و سامانه نقل و انتقال وجوه بانکی، مبلغ ۳۷۰۰۰۰۰ منات را از دارائی های این بانک سرقت کنند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، این در حالی است که چند بانک بین المللی دیگر نیز هم زمان با سرقت اینترنتی در «کامرسیا» بانک جمهوری آذربایجان با اجرای تاکتیکی مشابه مورد هجوم این سارقان اینترنتی قرار گرفته اند.
سرویس امنیت داخلی جمهوری آذربایجان، بر اساس اسناد جمع آوری شده و با استناد به مواد ۱۷۷٫۳٫۲ و ۲۷۳٫۴ قوانین جزا در این کشور بلافاصله پرونده قضایی رسیدگی به این سرقت اینترنتی را در دستور کار خود قرار داده که در این رابطه اعضای باند چند نفره سارقان اینترنتی شناسایی شده اند.
«دانیلا دورین کنستانتینوویچ» مضنون اسپانیایی این گروه جنایتکار اینترنتی در حالی هم اینک در شهر بارسلونا تحت کنترل و مراقبت به سر می برد که بنابر اعلام منابع آذری وی به دلیل سوابق کیفری و تحت پیگرد قرار گرفتن از سوی دادگاه های بین المللی در بیست و سوم ژوئن سال جاری به کشور جمهوری آذربایجان تبعید شده است.
سرویس امنیت داخلی آذربایجان اعلام کرده است دولت جمهوری آذربایجان جهت مقابله با هرگونه تهاجم سایبری به شعب دیگر بانک«کامرسیا» مستقر در کشورهای هم پیمان و شرکای راهبردی آذربایجان از هیچگونه کمکی مضایقه نخواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا