آذربایجاناخبارعمومی

جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی پهپاد مشترک تولید می کنند

یاور جمال اف، وزیر صنایع دفاعی جمهوری آذربایجان اعلام کرد این کشور با رژیم صهیونیستی پهپاد مشترک تولید می کند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری رسمی آذرتاج جمهوری آذربایجان، وزیر صنایع دفاعی این کشور گفت : « با شرکت اسراییلی، موسسه مشترک دایر کرده ایم و پهپادهای دارای کاربردهای مختلف را تولید می کنیم.»
یاور جمال اف افزود : « با شرکت « آسلسان » ترکیه نیز در چند زمینه در حال مذاکره هستیم. در نظر داریم در سال ۲۰۱۸ با شماری از شرکت های ترکیه ای و چند کشور دیگر طرح های مشترک اجرا کنیم.»
وزیر صنایع دفاعی جمهوری آذربایجان گفت : « در میان این ها، طرح تولید اسلحه تک تیراندازی ۲۳ میلی متری برای استفاده نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان نیز وجود دارد. همچنین طرح هایی برای تولید تجهیزات فرود آوردن پهپادهای دشمن و همچنین تبدیل بمب های معمولی به بمب های کنترلی در حال پیگیری است. »
یاور جمال اف افزود : « آزمایش پهپادهای حمل کننده کلاهک های آتش زا را آغاز کرده ایم. این سلاح توانایی نابود کردن نیروی انسانی و تجهیزات دشمن را خواهد داشت. همچنین برای تولید سلاح هایی با امواج الکترومغناطیسی با برخی کشورها در حال مذاکره هستیم. »
یاور جمال اف گفت : « در نتیجه برگزاری نمایشگاه های تسلیحاتی سالانه « ADEX » و پیشرفت در تولید تسلیحات، هم اکنون جمهوری آذربایجان تولیدات نظامی خود را به بیش از ده کشور صادر می کند. کارخانه های وزارت صنایع دفاعی جمهوری آذربایجان از ۱۸ مورد به ۲۸ کارخانه افزایش یافته است. حجم تولیدات نیز در مقایسه با سال ۲۰۰۷ ،امسال ۶/۷ برابر شد. نوع تولیدات دفاعی نیز ۴۲ برابر شده است. »

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا