آذربایجانایران

جمهوری آذربایجان در زمین دشمن بازی نکند

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از اقدام جمهوری آذربایجان در برچیدن کتیبه‌های فارسی اشعار نظامی گنجوی از مقبره وی، گفت:‌ جمهوری آذربایجان در زمین دشمن بازی نکند.

مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از مجلس نیوز، ابراهیم نکو عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در گفت‌و‌گو با خبرنگار مجلس نیوز (پایگاه خبری فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی)، ضمن انتقاد از اقدام جمهوری آذربایجان در برچیدن کتیبه‌های فارسی اشعار نظامی گنجوی از مقبره وی، توضیح داد:‌ برخورد سیاسی با آثار فرهنگی ایران از سوی جمهوری آذربایجان نوعی بداخلاقی سیاسی است و باید این کشور در رفتار خود با جمهوری اسلامی ایران تجدیدنظر کند.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در چند سال اخیر برخی از کشورهای هم پیمان با آمریکا و غرب سعی کرده اند تا بزرگان فرهنگ و ادب و شعرای مسلمان ایرانی را به خود منتسب کنند و این اقدام جمهوری آذربایجان تازگی ندارد. این نماینده مجلس نهم با تاکید بر اینکه جمهوری آذربایجان در زمین دشمن بازی نکند، ادامه داد: فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی را هیچ کشوری نمی‌تواند مخدوش سازد و جمهوری آذربایجان با این اقدام خصمانه جزیی از فرهنگ خویش را انکار کرده است. وی با یادآوری اینکه غرب درصدد است تا با تحریک کشورهای خاورمیانه جنگ فرهنگی به راه بیندازد، افزود: اتحاد و یکپارچگی در میان کشورهای خاورمیانه به مذاق غرب خوش نمی‌آید و دولت‌های این منطقه فوق حساس باید مراقب فتنه انگیزی‌های بیگانگان باشند. عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: جمهوری آذربایجان با این کار ملت ایران را به خود بدبین می کند و خویشتن را از بسیاری از امتیازات فرهنگ اسلامی و ایرانی محروم می‌کند. طی روزهای اخیر جمهوری آذربایجان اقدام به برچیدن کتیبه‌های فارسی مقبره نظامی گنجوی کرده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا