آذربایجاناخبار

جمهوری آذربایجان تامین کننده 40 درصد انرژی مورد نیاز رژیم صهیونیستی

روابط جمهوری آذربایجان و اسرائیل ویژگی استراتژیک پیدا کرده است.

به گزارش سرویس قفقاز آناج به نقل از آران، الین سلیمانف سفیر جمهوری آذربایجان در واشنگتن در نشست سیاسی سالانه‌ی سنتی کمیته‌ی روابط اجتماعی آمریکا_رژیم صهیونیستی (آیپک) به ایراد سخنرانی پرداخته است.

در میزگرد «متحدان جدید: رژیم صهیونیستی و منطقه‌ی قفقاز جنوبی» که در ترکیب نشست آیپک برگزار ‌شد، سفیر آذربایجان با اشاره به تاریخ روابط دو جانبه ی آذربایجان_ رژیم صهیونیستی، عنوان کرد، این روابط، ویژگی استراتژیک پیدا کرده است و نقش روابط میان مردم آذربایجان و یهودیانی که در کشورمان ساکن هستند، انکار ناپذیر است.وی اضافه نمود، در طول تاریخ در دولت‌هایی که اکثر مردم آن‌ها را مسلمانان تشکیل می‌دهند، یهودیان در صلح و بدون هیچ‌گونه تبعیض زیسته‌اند.

در آذربایجان نیز، نمایندگان تشکل‌های یهودی که در آذربایجان هستند، در زمان مناقشه‌ی قره باغ کوهستانی بین ارمنستان و آذربایجان، دوشادوش آذربایجانی‌ها جنگیدند و قهرمانانه شهید شده‌اند و این حقیقت هیچ گاه از یاد و خاطره‌ی مردم آذربایجان فراموش نمی‌شود.

سفیر گفت، در حال حاضر ۴۰ درصد نیاز رژیم صهیونیستی به منابع انرژی از طرف آذربایجان تأمین می‌شود و سفر متقابل مقامات عالی رتبه در تعمیق هر چه بیش‌تر روابط بین دو کشور دارای اهمیت می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا