آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

رییس دفتر رییس جمهور آذربایجان:جنگ قره باغ ممکن است هرلحظه شعله ور شود

رامیز مهدی اف، رییس دفتر رییس جمهوری آذربایجان گفت جنگ میان این کشور و ارمنستان در هر لحظه ای ممکن است شعله ور شود.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،رامیز مهدی اف در گفتگو با خبرگزاری رسمی «آذرتاج» جمهوری آذربایجان گفت : « نیروهای مسلح ارمنستان در روز چهارم جولای با اقدام تحریک آمیز گسترده در خط تماس نیروها ، روستای «آلخانلی» ناحیه «فضولی» را هدف آتش گرفتند و در نتیجه آن، یک کودک و یک پیرزن به قتل رسیدند و یک نفر نیز زخمی شده است و به املاک اهالی این روستا نیز زیان هنگفتی وارد شده است. این جنایت خونبار ، ماهیت تروریست رژیم سیاسی – نظامی ارمنستان و چهره غیرانسانی و جنایتکار آن را یک بار دیگر به تمامی دنیا نشان داد.»
رامیز مهدی اف گفت : « ۲۵ سال است ارمنستان ، اراضی جمهوری آذربایجان را تحت اشغال خود نگه داشته است. متاسفانه جامعه جهانی و روسای گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا که بطور مستقیم مسئول حل مناقشه قره باغ هستند، هیچ گام موثری برای رفع این اشغال برنداشته اند. حال آنکه، موارد بسیاری درباره تلاش برای حل مناقشات مشابه در مناطق مختلف دنیا و مجازات اشغالگر و اعمال تحریم های موثر علیه آنها موجود است. وجود این رفتارهای دوگانه علیه جمهوری آذربایجان چیست؟ چرا روسای گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا بر روی سیاست ترور و نسل کشی بی مهابای ارمنستان و رفتار بی رحمانه آن با غیرنظامیان چشم می پوشند و واکنشی متناسب به آن نشان نمی دهند؟ به چه علتی ، علیه این کشور تحریم اعمال نمی شود؟ محافلی که با استفاده از هر فرصتی با برافراشتن پرچم حقوق بشر و آزادی ها، علیه دولت های مستقل تبلیغات به راه می اندازند، چرا به کشتار کودکان و زنان، بی تفاوت مانده اند؟ این رفتارهای دوگانه، از عوامل مهم اقدام ارمنستان به جنایات نظامی و سیاسی جدید است.»
رییس دفتر ریاست جمهوری آذربایجان تاکید کرد : « واقعیت موجود نشان می دهد که اوضاع جاری به مرحله غیرقابل تحملی رسیده است و جامعه جهانی باید اقدامی فوری در این زمینه انجام دهد. اکنون باید درک شود که مناقشه قره باغ کوهستانی، از جمله مناقشات راکد نیست و ممکن است زیان های جدی به بار آورد. قاطعانه اعلام می کنم که دولت جمهوری آذربایجان با واقعیت اشغال ، سازش نخواهد کرد و اجازه تاسیس دومین دولت ارمنی را در اراضی خود نخواهد داد و برای تامین تمامیت ارضی و امنیت اهالی، تمامی تدابیر لازم را به کار خواهد بست. این ، تنها در حرف نیست، بلکه موضعی اصولی و غیرقابل تغییر است که الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان بارها آن را بیان کرده است. جامعه جهانی ، روسای گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ورژیم جنایتکار ارمنستان باید این واقعیت را درک کنند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا