آذربایجاناخبارایراننارداران

جمهوری آذربایجان؛ ناقض جدی و جدید حقوق شیعیان

یکی از سیاستهای آمریکا و رژیم صهیونیستی در قبال مقابله با انقلاب اسلامی و جلوگیری از گسترش گفتمان و ایدئولوژی آن در میان مسلمانان و کشورهای منطقه حضور و نفوذ در کشورهای همسایه ایران و تعریف یک سناریوی تنظیم شده از سوی سرویس های اطلاعاتی این رژیم برای در فشار گذاشتن شیعیان است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،یکی از سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی در قبال مقابله با انقلاب اسلامی و جلوگیری از گسترش گفتمان و ایدئولوژی تشیع اثنی عشری ایرانی در میان مسلمانان و کشورهای منطقه حضور و نفوذ در کشورهای همسایه ایران و تعریف یک سناریوی تنظیم شده از سوی سرویسهای اطلاعاتی این رژیم برای در فشار گذاشتن شیعیان و حتی مهاجرت آنها است. مجموعه اقدامی که به عنوان اهرم فشار باعث عدم تجمع و تمرکز شیعه در یک منطقه یا کشور شده و آثاری مخرب بر حیات و توسعه تشیع میگذارد. روشی که با پیاده سازی آن سرویس های رژیم صهیونیستی به دنبال انقطاع این خط ارتباطی میان شیعه و گفتمان انقلاب اسلامی  و در نهایت ایجاد نوعی ترس به صورت شرطی در میان مسلمانان برای قطع صدور گفتمان انقلاب اسلامی ایران در میان مسلمین جهان است.

جمهوری اذربایجان یکی از هدف های آمریکا و رژیم صهیونیستی در راستای عملی سازی این سناریو است که در چند سال اخیر با مشاهده و نگاهی گذرا به این کشور میتوان به نفوذ رژیم صهیونیستی، از افسران عالی رتبه تا عناصر و منابع سرویس های جاسوسی این رژیم و حتی مقامات آنها پی برد.

در همین راستا می تواند گفت که آذربایجان چند سالی است که رسما تبدیل به پایگاه آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه شده و با افزایش نفوذ صهیونیست ها در این کشور دولت باکو نیز فشارها را بر شیعیان و گروه‌های اسلامی بیشتر کرده است، که از آن جمله می‌توان به یورش وحشیانه اخیر به منطقه «نارداران» و کشته و زخمی شدن بسیاری از شیعیان این منطقه اشاره کرد. این موضوع نمونه‌ای از این موج جدید شیعه‌ستیزی دولت آذربایجان است که از سوی سرویس های جاسوسی غرب و صهیونیستی به آنها دیکته شده است.

اما در چند روز گذشته و در شرایط کنونی به وجود آمده در کشور آذربایجان، گروه «مدافعان حقوق بشر جمهوری آذربایجان» با انتشار فهرست جدید زندانیان سیاسی در این کشور ، از تحت شکنجه بودن “حاج طالع باقرزاده” رهبر جنبش اتحاد مسلمانان و بیش از ۳۰ فعال دستگیرشده در “نارداران” خبر داد.

بنابراین گزارش، در این فهرست، نام ۹۳ زندانی سیاسی و دینی عنوان شده که به دلایل و انگیزه‌های سیاسی و پرونده‌سازی بازداشت شده‌اند. به عده‌ای از این زندانیان حتی اتهامات جاسوسی، حمل سلاح و مواد مخدر نیز زده شده است.

در گزارش این گروه با اشاره به دستگیری حاج «طالع باقرزاده»، رهبرجنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۱۲ به علت سخنرانی هایش علیه برگزاری مسابقه مستهجن «یوروویژن» و «رژه همجنس بازان» در باکو ، آمده است که دستگیری اخیر وی در منطقه «نارداران» درحومه باکو  و جلوگیری از دیدارش با وکیل قانونی خود و شکنجه شدن وی در بازداشتگاه پیگیری و بررسی خواهد شد.

در ادامه این گزارش همچنین درباره حجت‌الاسلام “فرامیز عباسوف” نیز آمده است: وی به اتهام واهی و مضحکانه تشکیل گروه تبهکاری و نگهداری سلاح و تلاش برای تغییر حاکمیت و قانون اساسی جمهوری آذربایجان در ۲۴ ژانویه ۲۰۱۱ و در پی اعتراضات به تدارک برگزاری رژه همجنس‌بازان در باکو بازداشت شده است.

این گزارش که در ۱۰۴ صفحه تنظیم شده ،در خصوص زندانیان سایر گرایش‌های سیاسی و دینی موجود در جمهوری آذربایجان، اطلاعات تکمیلی و مفصلی منتشر کرده است.

برهمین اساس اما همه این وقایع در حالی رخ می دهد که شیعیان، ۸۵درصد از جمعیت ۹ میلیونی جمهوری آذربایجان را تشکیل می‌دهند، اکثریتی که همواره با فشارهای کینه‌ورزانه حکومت که ارتباط نزدیکی با رژیم صهیونیستی دارد، مواجه هستند.

اقدامات فراوانی در کشور آذربایجان از سوی آمریکا و صهیونیست ها و دولت این کشور علیه مسلمانان و شیعیان آن صورت گرفته که مسئولان امور منطقه و بین الملل در  ایران با عدم شناخت صحیح و سیاست های نا به جا نه تنها هیچ واکنش جدی و درستی در قبال مسلمانان و شیعیان آن کشور نداشته، حتی اقدام و واکنشی جدی نیز در برابر دولت این کشور اتخاذ نکردند. به صورتی که آذربایجان در ادامه اجرای این سیاست ها نه تنها هیچ عقب نشینی نداشته بلکه فشارها را روز به روز بر شیعیان و مسلمانان بیشتر میکند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا