آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

وزیر دفاع ارمنستان: خطر درگیری با جمهوری آذربایجان وجود ندارد

وزیر دفاع ارمنستان با اشاره به تلاش برای سازماندهی مرزی، از منتفی بودن احتمال درگیری با جمهوری آذربایجان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «سورن پاپیکیان» وزیر دفاع ارمنستان در گفت‌و‌گوی تلویزیونی اظهار داشت: «در حال حاضر حجم زیادی از کار در مورد ساماندهی مرزی تحت نظارت مستقیم من انجام می‌شود. در این برهه خطر جنگ با جمهوری آذربایجان مشاهده نمی‌شود.»

وی گفت: «اکنون ما با حدود ۱۳ شرکت که عمدتا شرکت‌های راهسازی هستند در حال ساخت جاده هستیم. اینها جاده‌هایی هستند که به خط مقدم منتهی می شوند. ما وظیفه داریم هم شبکه راهی و هم خط مقدم را در تابستان به طور کامل تامین کنیم. به موازات آن نیز کار مهندسی در خط مقدم در حال انجام است.»

وزیر دفاع ارمنستان در خصوص وضعیت مرزها خاطرنشان کرد: «تنش‌هایی در مرز وجود دارد، اگرچه گاهی اوقات آذربایجان اطلاعات نادرست درباره نقض آتش‌بس توسط نیروهای مسلح ارمنستان منتشر می‌کند. به عنوان یک قاعده، نیروهای مسلح ارمنستان با دفع اقدامات دشمن از نقض آتش بس جلوگیری می‌کنند. یعنی زمانی که تبادل آتش وجود دارد، این امر به ابتکار ما نیست و امیدوارم نمایندگان نیروهای مسلح ارتش کشور همسایه نیز به همین ترتیب عمل کنند تا بتوانیم وضعیت صلح‌آمیز کنونی را تضمین کنیم و به صلح پایدار دست یابیم.»

سورن پاپیکیان گفت: «در هر صورت نیروهای مسلح ارمنستان باید برای تامین امنیت مرزهای ما آماده باشند. در این مرحله هیچ خطری درگیری را شاهد نیستیم.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا