آذربایجاناخبارایران

جشن میلاد مولای متقیان حضرت علی (ع) در جمهوری آذربایجان برگزار شد

ایرانیان مقیم جمهوری آذربایجان روز سه شنبه میلاد مولای متقیان حضرت علی (ع) را جشن گرفتند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ،  همزمان با 13 رجب، سالروز ولادت مولی الموحدین حضرت علی (ع) مراسم جشن با شکوهی با حضور ایرانیان مقیم باکو ، اعضای سفارت ، دانشجویان و مسوولان نهادهای ایرانی و خانواده های آنان در محل رایزنی فرهنگی سفارت ایران در باکو برگزار شد.
در این مراسم شعرای ایرانی و آذری و همچنین سخنرانان به بیان گوشه هایی از فضائل بی کران آن امام همام پرداختند و در فواصل برنامه ها ، گروه مولودی خوانی ˈلیله القدرˈ ویژه برنامه هایی را اجرا کرد.
حجت الاسلام و المسلمین ˈسید علی اکبر اجاق نژادˈ نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان با تبریک این روز خجسته به تمامی مومنان و شیعیان آن حضرت ، پیروی از ˈقران ناطقˈ مولای متقیان حضرت علی (ع) را ضامن رستگاری انسانها در جهان آخرت دانست .
همچنین امشب به روال سنوات گذشته مراسم باشکوه دیگری به همین مناسبت درحسینیه اهل بیت (ع) باکو با حضور دهها تن از عاشقان دلسوخته و شیعیان آن حضرت در جمهوری آذربایجان در حال برگزاری است .
هر سال روز 13 رجب آیین های جشن خجسته سالروز میلاد با برکت امام علی (ع) در مساجد و تالارهای مختلف با حضور صدها نفر از شهروندان جمهوری آذربایجان برگزار می شود.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا