آذربایجاناخبارایران

جشنواره نان در جمهوری آذربایجان برگزار شد

جشنواره نان توسط وزارت فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان در شهر باکو برگزار گردید.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، در این جشنواره که سفرا و نمایندگان فرهنگی کشورهای مختلف حضور داشتند، انواع مختلف نانهای استانها و مناطق مختلف آذربایجان و چند کشور دیگر در معرض دید و تماشای بازدیدکنندگان قرار داده شده بود.

سید ابراهیم ابراهیمی نائید رایزن فرهنگی کشورمان در باکو با حضور در این جشنواره و بازدید از غرفه های مختلف نان با مسئولان غرفه ها گفتگو نمود و ضمن آشنائی با انواع نانهای سنتی آذربایجان در خصوص آداب و سنن ایرانیان در طبخ نان مطالبی ارائه نمود.

رایزن فرهنگی کشورمان در باکو در مصاحبه با شبکه های تلویزیونی و خبرگزاریهای آذربایجان که در جشنواره حضور داشتند از نان بعنوان برترین نعمت الهی نام برد و اهمیت نان در دین مبین اسلام را متذکر شد. وی اضافه کرد که اولیاء دین ما همواره بر احترام به نان تاکید کرده اند و عدم اصراف در استفاده بیش از حد نیاز نیز از آموزه های مسلم اسلام است. گفتنی است که مصاحبه سید ابراهیم ابراهیمی در شبکه های تلویزیونی آذربایجان بدفعات نشان داده شد.

ابراهیمی همچنین به اعتقادات مردم ایران و آذربایجان در احترام به نان اشاره کرد که به محض دیدن تکه ای از نان در کوچه و برزن حتما باید آنرا برداشته و از زیر پا ماندن آن جلوگیری کنند و همینطور به ناگاه تقدس آمیز مردم در بسیاری از کشورهای اسلامی پرداخت که اهمیت وفاداری و رفاقت را با مثال عامیانه نان و نمک خوردن متذکر میشوند.

در حاشیه این جشنواره ابراهیمی با سفرا و دیپلماتهای کشورهای مختلف بمنظور همکاریهای آتی در حوزه فرهنگ و هنر به رایزنی پرداخت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا