آذربایجاناخبارایران

جشنواره فرهنگی امام رضا(ع) بمناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) در محل سالن اجتماعات شهریار رایزنی فرهنگی باکو برگزار شد

به مناسبت میلاد با سعادت علی بن موسی الرضا (ع) امام هشتم شیعیان جهانروز چهارشنبه چهارم شهریور ماه جشنواره با شکوهی در سالن اجتماعات شهریار رایزنی فرهنگی سفارت ج. ا. ایران در باکو برگزار گردید. در این مراسم که جمع کثیری از مشتاقان آن حضرت و تنی چند از مسئولان نهادهای جمهوری اسلامی ایران از جمله سفیر محترم کشورمان در جمهوری آذربایجان، رایزن فرهنگی سفارت ج. ا. ایران در باکو و معاون نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان حضور نیز داشتند، جشنواره با تلاوت زیبای یکی از قاریان بین المللی جمهوری آذربایجان آغاز گردید.

در ابتدای مراسم سید ابراهیم ابراهیمی رایزن فرهنگی کشورمان در باکو ضمن عرض تبریک به مناسبت این روز فرخنده و همچنین خوش آمد گویی به حضار در سخنانی به جایگاه ثامن الائمه در سلسه امامت و ولایت اشاره و در خصوص برخی از ابعاد زندگانی آن امام همام و حدیث سلسله الذهب توضیحاتی ارایه نمودند.

پس از سخنان رایزن فرهنگی باکو، معاون نماینده محترم ولی فقیه در جمهوری آذربایجان حجه الاسلام و المسلمین حاج آقای اردبیلی با نقل برخی از روایات و حکایات معتبر از امام رضا(ع) به ابعاد مختلف اخلاقی، سیاسی و فرهنگی امام هشتم ( ع ) پرداخت که مورد توجه شرکت کنندگان قرار گرفت.

در ادامه جشنواره کلیپی خاطره انگیز از مراسم زیر سایه خورشید سال گذشته که با حضور خادمین حرم مطهر امام هشتم همراه با پرچم متبرک بارگاه ملکوتی امام رضا ( ع ) در باکو برگزار شده بود پخش گردید.

نمایش نماهنگ فارسی بمناسبت میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با زیر نویس آذری و توزیع نبات و نمک متبرک ارسالی ار آستان قدس رضوی از بخشهای دیگر جشنواره بود.

در این مراسم دو تن از شاعران اهل بیت علیهم السلام با وصف و مدح امام رئوف، مجلس را به وجد در آوردند.

در طول مراسم جشنواره دو گروه موسیقی دینی (نغمه های الهی) نیز به اجرای موسیقی مناسبتی پرداختند.

لازم به ذکر است نمایشگاه عکس حرم امام رضا (ع) نیز در کنار این مراسم برپا شد که عکسهای بسیار زیبای حرم امام رضا (ع) به نمایش گذاشته شد و معرض دید دوستداران اهل بیت علیهم السلام و ارادتمندان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا