آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

جشنواره بین‌المللی دوستی آنکارا و معرفی دستاوردهای فرهنگی ایران

صنایع دستی و مکتوبات فرهنگی با محوریت معرفی فرهنگ و هنر ایرانی ـ اسلامی در دانشگاه حاجت تپه آنکارا به نمایش درآمد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا با مشارکت دانشجویان ایرانی در دانشگاه حاجت تپه آنکارا، صنایع دستی کشورمان شامل مینا کاری، خاتم کاری، قلم زنی و تعدادی عکس از جاذبه‌های فرهنگی ایران را به نمایش گذاشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین نظام‌ زاده، نماینده ولایت فقیه در امور دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور نیز ساعتی میهمان غرفه ایران در جشنواره «روز بین‌المللی دوستی» آنکارا بود.

وی در بازدید از این غرفه به سؤالات دانشجویان خارجی علاقه‌مند نیز در خصوص مسائل ایران پاسخ داد.

محمد جاهد گوران، رئیس دانشگاه حاجت تپه در سخنانی، با اشاره به لزوم گسترش و توسعه همکاری‌های فرهنگی، علمی و آموزشی میان کشورها گفت: «دانشگاه حاجت تپه برای سال‌های متمادی است که جشنواره روز بین‌المللی دوستی را به منظور تأکید بر صلح و دوستی میان ملت‌ها برگزار می‌کند.»

وی با اشاره به لزوم همکاری‌های علمی و فرهنگی دانشگاه‌ها در سطح بین‌الملل ابراز امیدواری کرد که برگزاری این جشنواره‌ها در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، علمی، پژوهشی و آموزشی تداوم داشته باشد.

در حاشیه این جشنواره فرهنگی، گروه هنری «مهرآئین» به اجرای موسیقی سنتی ایرانی پرداختند که با استقبال بازدیدکنندگان مواجه شد.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا