آذربایجاناخبارایرانترکیه

جسارت برخی قوم گرایان در مقایسه سیدالشهدا(ع) با بابک خرمدین! / هشداری بی پرده به کشورهای دوست و همسایه

در سال های گذشته همیشه آتش بیار معرکه های قومیتی در ایران برخی از کشورهای همسایه نظیر ترکیه و آذربایجان و نیروهای امنیتی این کشورها بوده است.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،برنامه ای که با عنوان فیتیله در 15 آبان ماه از شبکه دو سیما پخش گردید و توهین هایی که در یکی از آیتم های آن به نام هتل فیتیله ای به مردم ترک زبان گردید،بارها و بارها به اشکال مختلف چه در روزنامه های و مجلات و چه در شبکه های متعدد و سایت ها مورد نقد جدی قرار گرفته است.

سازمان صدا و سیما هم شاید تا حدودی توانسته باشد بخشی از انتظارات مردم را در خصوص برخورد با عوامل تولید و پخش این برنامه برآورده کرده باشد و در این میان آنچه همچنان مورد نگرانی می باشد ،نبود زیرساخت ها و قوانین محکم و بازدارنده در خصوص عدم توهین به قومیت ها در رسانه های جمعی می باشد.

خوشبختانه طیف بزرگی از فعالین سیاسی و فرهنگی در خطّه آذربایجان سعی دارند تا اعتراضات و نگرانی های خود را به سمت عقلانیت بیش از پیش سوق دهند و با طرح موارد نگرانی در مجلس و … در صدد جلوگیری از تکرار این توهین ها و کم احترامی ها برای همیشه هستند.

ماجرای فتیله بی‌شک خطایی بود غیر قابل بخشش که هم ریاست محترم سازمان صدا و سیما نسبت به آن در مقام عذرخواهی و اقدام عاجل بر آمد و هم مسؤولین استانی سعی کردند تا با موضع گیری های صریح ناراحتی خود را از این موضوع طرح نموده و اعلام کنند که در کنار مردم در این اعتراضات قدم برمی دارند.

حرکات سودجویان و توهین های مکرر زنده به مردم!

متاسفانه برخی از کسانی که در خوش بینانه ترین حالت می توان به آنها سودجو اطلاق نمود،سعی داشته و دارند تا از این آب گل‌الود ماهی بگیرند. تجمع چند صد نفری که برخی از لیدرهای جریانات منتسب به قوم گرایان بعد از سه روز تلاش توانستند ترتیب دهند ، که حتی با طرح برخی شعارهای تفرقه افکنانه و سخیف نسبت به مردم برای پیوستن به ایشان همراه بود ، نشان داد عموم مردم نسبت به این نوع اعتراضات، معترض هستند و خواهان آن هستند که خواست های قانونی خودشان را از مجرای قانونی پیگیری نمایند و نه از طریق عده ای که دایه ی خود را برخی خارج نشینان مخالف نظام می دانند و سعی دارند تا از هر سوژه ی اجتماعی، خوراکی برای رسانه های خودشان تهیه نمایند.

در هرحال موضوع فیتیله در داخل کشور با اقدامات صدا و سیما فروکش کرده است و امید آن می رود، حتی کسانی هم که سعی در حمایت و قدردانی از زحمات 24 ساله ی عموهای فیتیله ای دارند، عقلانیت را چاشنی همه اقدامات قرار دهند تا دیگر بهانه ای دست کسی ندهیم.

رعایت حُسن همجواری به سبک ترکیه و آذربایجان!

بعد از اعتراضات 18 آبان در تبریز،اردبیل،ارومیه و برخی دیگر از شهرهای آذربایجان نسبت به برنامه فیتیله، ظاهرا برخی از معاندین نظام از وضعیت پیش آمده خشنود شده و سعی کردند تا بستری که برنامه موهن فیتیله برایشان فراهم کرده است را رها نکنند و از هیچ توهینی به مردم ایران دریغ نکردند.

متاسفانه در سال های گذشته همیشه آتش بیار معرکه های قومیتی در ایران که بعضا اتفاق افتاده و بعضا سیاه نمایی از طرف خارجی ها بوده است، برخی از کشورهای همسایه نظیر ترکیه و آذربایجان و نیروهای امنیتی این کشورها بوده که سعی داشته اند تا حدامکان اوضاع را به سمت التهاب پیش بکشند.

برخی از شبکه های حتی دولتی این کشورها به کرّات گزارش های مغرضانه و جهت دار در انعکاس اعتراضات شهرهای آذربایجان منتشر کرده و به اصطلاح خود را دایه ی مهربان تر از مادر جلوه داده اند.

البته باید این کشورها بدانند که دیری نخواهد پایید که گرفتار حوادثی نظیر اتفاقات تروریستی پاریس خواهند شد، چرا که آذربایجان با تامین نیرو برای داعش و ترکیه با کمک های متعدد آموزشی و تسلیحاتی در خدمت داعش بوده اند و این سگ هار دیر یا زود دامن خود آنها را خواهد گرفت. پس بهتر است نهادهای امنیتی در این کشورها از حالا فکری برای نفوذ تروریست ها به خاک خود کنند و بیش از این سعی در تحریک ایران نداشته و وقت خود را برای این موضوعات بسیار مهم صرف نمایند.

هتک حرمت نسبت به ائمه(علیهم السلام) و وظیفه ی نانوشته ما

 هتک حرمتی که شخص سخیفی نظیر “اوبالی” در آن گوشه‌ دنیا به ساحت قدسی ذوات مقدسه معصومین علیهم‌السلام کرد حقیقتا شایسته نبود بی‌پاسخ بماند، اگر چه بخشی از پاسخش را پیش از همه، مردم غیرتمند تبریز و آذربایجان در فضای مجازی دادند اما بنظر می رسد ما بعنوان سینه چاکان شناخت و پیروان حضرات ائمه (علیهم السلام) وظیفه سنگینی در حفظ حرمت ایشان داریم.

الفاظ درشت و سخیفی که اوبالی در شبکه منتسب به خود یعنی گوناذ مطرح کرد و بعدها هم به طرق مختلف بر گفته های خود اصرار کرد بر همگان واجب می نمود که تودهنی محکمی به این شخص بدهند.

شبکه گوناذ بصورت مستقیم از شیکاگو پخش می شود ولی یکی از طرفداران و حتی منابع مالی اصلی آن، وزارت امنیت ملی جمهوری آذربایجان می باشد که از چرندگویی های امثال اوبالی در گوناذ حمایت می کند تا مثلا بتواند در مواقع لزوم بعنوان اهرم فشار بر علیه ایران استفاده نماید و بر استان های شمال غرب تاثیر بگذارد.

اما به نظر می رسد، کسانی که در باکو و وزارت امنیت ملی(MTN) این کشور نشسته و پشتوانه احمد اوبالی هستند و کسانی که در شیکاگو امکانات لازم برای گزافه گویی وی را تامین می نمایند،خشم مقدس مردم غیور آذربایجان را نسبت به توهین کنندگان به ائمه اطهار(علیهم السلام) و معاندان و معارضان این نظام و انقلاب را نادیده گرفته اند، لذا فقط جهت یادآوری به ایشان عرض می کنیم که یادتان باشد وقتی در سال 91 قصد انجام نمایش مضحک و سخیف یوروویژن را داشتید،این مردم تبریز بودند که با صلابت در جلوی کنسول گری آذربایجان در تبریز ظاهر شدند و پای کوبان اعلام کردند که اگر این نمایشات مستهجن را ولو در کشور خودتان برگزار نمایید،دیگر جایی در تبریز نخواهید داشت.

جای تعجب و غم و اندوه برای ماست که برخی به پشت گرمی این جماعت بیانیه صادر کرده و لحظه شهادت امام حسین(علیه السلام) را با لحظه مرگ شخصی مثل بابک خرمدین که مورخان حرف و حدیث بسیار در اصالت وی دارند،مقایسه می نمایند و همچنان سنگ امثال اوبالی را به سینه می زنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا