آذربایجاناخبارعمومی

دیدار مشاور معاون وزیر دفاع آمریکا با رییس جمهوری آذربایجان

­خانم لائورا کوپر، مشاور معاون وزیر دفاع آمریکا با الهام علی اف ، رییس جمهوری آذربایجان در باکو دیدار کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری رسمی آذرتاج، الهام علی اف در این دیدار بر اهمیت سفرهای متقابل و از جمله سفر اخیر جان بولتون، مشاور رییس جمهوری آمریکا در امور امنیت ملی و سایر مقامات آمریکایی به جمهوری آذربایجان تاکید کرد.
علی اف همچنین همکاری دو کشور در زمینه های نظامی و امنیتی را مهم توصیف و از حمایت حکومت و رییس جمهوری آمریکا از طرح دهلیز جنوبی گاز تشکر کرد و پیام های دونالد ترامپ ، رییس جمهوری آمریکا به مناسبت “روز جمهوری” ( روز ملی جمهوری آذربایجان) و همایش نفت و گاز خزر را مهم خواند.
الهام علی اف با اظهار رضایت از همکاری دو کشور در چارچوب ناتو و بخصوص در چارچوب عملیات حمایت قاطعانه ناتو در افغانستان، ابراز امیدواری کرد سفر خانم لائورا کوپر به جمهوری آذربایجان نیز موجب توسعه بیشتر همکاری و رایزنی دو کشور در امور نظامی خواهد شد.
مشاور معاون وزیر دفاع آمریکا نیز گفت آمریکا به روابط با ( جمهوری) آذربایجان اهمیت می دهد و همکاری دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم، سلاح های کشتار جمعی و مواد مخدر و بطور کل همکاری در امور امنیتی از جمله حمایت جمهوری آذربایجان از عملیات صلح بانی در افغانستان را عالی ارزیابی می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا