اخبارایران

دیدار رییس هیات تجاری ایران با معاون وزیر اقتصاد و صنایع آذربایجان

در دیدار ˈیحیی آل اسحاقˈ سرپرست هیات تجاری ایران با ˈنیازی صفرافˈ معاون وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان درباره چگونگی تقویت همکاری های بخش خصوصی دو کشور و افزایش ارتباط بازرگانان ایرانی و آذری بحث و تبادل نظر شد.

 در این دیدار که در باکو انجام شد، صفر اف ظرفیت های سرمایه گذاری در جمهوری آذربایجان را تشریح کرد و با استقبال از حضور سرمایه گذران ایرانی در این کشور، تقویت مبادلات اقتصادی را با محوریت بخش های خصوصی دو کشور تاکید ضروری خواند.

وی با اشاره به تحولات مثبت جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی و آماده شدن شرایط برای حضور سرمایه گذاران آذری در ایران، این موضوع را یکی از برنامه های آینده اقتصادی کشورش برشمرد و از تبادل هیات های متقابل، بخصوص از حضور فعال بازرگانان بخش خصوصی ایران در جمهوری آذربایجان حمایت کرد. 

رییس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی تهران نیز با ارائه آماری از ظرفیت های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بویژه در حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع مادر، سرمایه گذاران آذری را به سرمایه گذاری در این پروژه ها فراخواند.

وی تبادل هیات های اقتصادی را برای شناسایی فرصت های سرمایه گذاری و همکاری های متقابل ضروری خواند و آمادگی اتاق بازرگانی تهران را به عنوان مرکزی که بیش از 70 درصد بخش خصوصی ایران در آن عضویت دارند؛ برای همکاری و تبادل تجربیات اعلام کرد.

هیات تجاری جمهوری اسلامی ایران متشکل از 30 نفر از بازرگانان و صاحبان صنایع در بخش های مختلف نفت ، گاز ، پتروشیمی ، مصالح ساختمان ، صنایع غذایی ، بهداشتی و چوب به ریاست یحیی آل اسحاق از روز سه شنبه در باکو به سر می برد.

در اولین روز سفر هیات ایرانی به باکو ، موافقتنامه های همکاری میان اتاق بازرگانی صنایع ، معادن و کشاورزی تهران و کانون عالی کارفرمایان جمهوری اسلامی ایران با کنفدراسیون سازمانهای کارفرمایی جمهوری آذربایجان به امضا رسید. 

همچنین در چارچوب این سفر مذاکرات دو جانبه میان تجار و بازرگانان ایرانی و آذری انجام شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا